سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران سه شنبه 5 آذر ۹۸ خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران سه شنبه 5 آذر ۹۸ خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 1۰۷ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر نیز با شاخص ۱۱۲ همچنان در وضعیت ناسالم  برای گروه های حساس قرار دارد.

نظری گفت: پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز سه‌شنبه (5 آذر 98) در بیشتر مناطق پایتخت همراه با غبار صبحگاهی و گاهی مه رقیق، شاهد برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس خواهیم بود که عمدتاً ناشی از افزایش تردد خودروها و برقراری جو نسبتاً پایدار و آرام در نخستین ساعات روز است.

وی افزود: در طی روز نیز با تداوم این وضعیت جوی، شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده فراهم نخواهد شد و انتظار می‌رود در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی بماند.

وی بیان کرد: بنابراین هم‌زمان با اوج ترافیک شبانگاهی و انباشت آلاینده ها در طی روز، غلظت ذرات معلق افزایش پیدا کرده و پیش‌بینی می‌شود شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت برقرار گردد.

نظری اظهار کرد: این شرایط جوی تا صبح روز چهارشنبه (6 آذر 98) ادامه خواهد داشت و با آغاز تردد خودروها، تجمع ذرات معلق مانند روز گذشته، برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس را به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: همچنین با استقرار توده هوای پایدار در طی روز شرایط برای بهبود کیفیت هوا فراهم نخواهم شد و برای اواخر وقت چهارشنبه نیز به دلیل افزایش حجم ترافیک دربیشتر مناطق شهر تهران برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس پیش‌بینی می شود.