سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران پنج شنبه 7 آذر ۹۸ خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران پنج شنبه 7 آذر ۹۸ خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 151 در وضعیت ناسالم برای همه گروه ها قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر نیز با شاخص 157 همچنان در وضعیت ناسالم  برای همه گروه ها قرار دارد.

نظری گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، برقراری شرایط جوی پایدار و آرام در صبحگاه روز پنجشنبه (7 آذر 98) و نیز انباشت آلاینده‌ها به‌همراه افزایش تردد خودروها، سبب افزایش غلطت ذرات معلق نسبت به روز گذشته خواهد شد و بنابراین کیفیت هوای ببیشتر مناطق شهر تهران در محدوده ناسالم قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در طی روز نیز پیش‌بینی می‌شود که وجود پایداری جوی همراه با وارونگی دما و عدم وزش باد مؤثر، پراکندگی آلاینده‌ها را محدود کرده و کیفیت هوا در برخی مناطق در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند.

وی بیان کرد: در شبانگاه پنجشنبه و همزمان با ساعات اوج ترافیک، افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود هر چند با کاهش میزان پایداری جوی و گاهی رشد ابر ازبیشینه غلظت آلاینده‌ها نسبت به شب گذشته کاسته خواهد شد.

نظری اظهار کرد: با تداوم این شرایط جوی تا نخستین ساعات روز جمعه (8 آذر 98) و کاهش تردد خودروها، انتظار می‌رود در برخی ساعات صبحگاه و همچنین در طی روز جمعه، کاهش نسبی در غلظت آلاینده‌ها نسبت به روز قبل مشاهده گردد، با این حال در برخی مناطق پرترددکیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: شایان‌ذکر است در ساعات پایانی جمعه افزایش حجم ترافیک سبب کاهش کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پایتخت خواهد شد اگرچه انتظار می رود با کاهش میزان پایداری جوی نسبت به شب گذشته از غلظت آلاینده کاسته شود.