سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران سه شنبه 12 آذر 98 خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران سه شنبه 12 آذر 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص 143 میانگین 98 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 93 در وضعیت سالم قرار دارد.

نظری گفت: پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که در صبحگاه روز سه شنبه (12 آذر 98) با روند افزایشی سرعت باد از نیمه شب گذشته به همراه بارش باران، شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم شده و با وجود آغاز تردد خودروها، کیفیت هوای پایتخت در وضعیت مطلوب قرار بگیرد.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: در ساعات بعدازظهر نیز وزش باد مؤثر همراه با بارش‌های پراکنده و کاهش دما، سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد.

وی ادامه داد: به تدریج با کاهش سرعت باد و نیز کاهش ناپایداری جوی که با کاهش ابرناکی نیز همراه است، همزمان با اوج ترافیک شبانگاهی، غلظت ذرات معلق مجدداً افزایش پیدا کرده و پیش‌بینی می‌شود شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت برقرار گردد.

نظری بیان کرد: تداوم شرایط جوی نسبتاً آرام همراه با انباشت آلاینده‌ها تا صبح روز چهارشنبه (13 آذر 98) سبب می‌شود با آغاز تردد خودروها بر غلظت ذرات معلق افزوده گشته و برقراری شرایط نامطلوب در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. با افزایش نسبی سرعت باد در ظهر چهارشنبه تا حدی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: با این‌حال، در اواخر وقت چهارشنبه نیز به دلیل کاهش سرعت باد و افزایش حجم ترافیک در مناطق پرتردد، پیش‌بینی می‌شود که با تجمع ذرات معلق، کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.