معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: این حادثه در سقز و یک تالار عروسی به دنبال نشت شلنگ گاز متصل به بخاری به وقوع پیوست و در آن علاوه بر کشته شدن ۱۱ نفر از مدعوین، ۳۸ تن دیگر نیز مصدوم شده‌ و توسط نیروهای امدادی و اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش مرور نیوز، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان درخصوص جزئیات این خبر اظهار کرد: طبق گزارش‌های اولیه رسیده از شهرستان سقز، به دنبال  آتش‌سوزی در یک تالار عروسی شهر سقز، متأسفانه ۱۱ نفر از حاضران در تالار جان خود را از دست داده و ۳۶ نفر هم مصدوم شده‌اند.

حسین خوش‌اقبال با اشاره به روی دادن حادثه آتش‌سوزی در یکی از تالارهای عروسی شهر سقز اظهار کرد: حادثه حدود ساعت ۲۲ شامگاه امروز پنجشنبه روی داده است.

وی با بیان اینکه دلیل اولیه حادثه، آتش‌سوزی بخاری بوده و هنگامی که حاضران به دلیل ترس حاکم شده بر فضا، به طرف درهای خروجی هجوم برده‌اند عده‌ای زیر دست و پا مانده و جان خود را از دست داده‌اند، گفت: در این حادثه، متأسفانه ۱۱ نفر از حاضران در تالار جان خود را از دست داده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد: مطابق آمار اعلام شده، ۳۶ نفر از شهروندان هم در حادثه تالار عروسی سقز مصدوم شده‌اند که اقدامات درمانی برای بهبود وضعیت آنها در حال انجام است.

وی با تسلیت این حادثه تأسف‌بار به مردم استان کردستان، بویژه مردم شهرستان سقز، گفت: هیچ مشکل امنیتی در محل روی نداده و ابعاد دقیق این حادثه دلخراش پس از بررسی‌های نهایی، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

* اسامی کشته شدگان حادثه سقز

در جریان این حادثه بیش از ۴۰ نفر نیز زخمی شدند که اسامی افراد کشته شده به شرح زیر است.

۱- مونا حسن پور ۳ ساله

۲-  منیجه رحمانی ۴۵ ساله

۳-  ماهان بهرامی ۵ ساله

۴-  آرشام‌ رسولی ۴ ساله

۵-  شریف رضایی ۷۰ ساله

۶-  سوژین قادرزاده ۵ ساله

۷-  هژین ۴سالە

۸-  سعادت علیزاده

۹-  عایشه محمودی

۱۰-  هاجر پسندی

۱۱- در حال حاضر یکی از جسدها نیز همچنان مجهول هویه است

* اعلام عزای عمومی در کردستان

استاندار کردستان در پی کشته و زخمی شدن تعدادی از هم استانی ها در حادثه آتش سوزی تالار عروسی در سقز، ضمن تسلیت این حادثه جمعه ۱۵ آذر را عزای عمومی اعلام کرد.

در پیام وی آمده است؛

حادثه دردناک پنجشنبه شب چهاردهم آذر ماه در شهرستان سقز که منجر به جانباختن و مصدوم  شدن تعدادی از هم استانی های عزیزمان در آن شهرستان شد، بدون شک یکی از تلخ ترین حوادث چند سال اخیر بە شمار می رود.  

ضمن عرض تسلیت به خانواده داغدیده جانباختگان و آرزوی شفای عاجل برای مصدومان این حادثه دلخراش، روز پانزدهم آذرماه ۹٨ را در استان عزای عمومی اعلام می کنم.  

به همه مراکز درمانی تاکید می شود که تمام تلاش خود را برای مداوای مصدومان بکار بگیرند و لازم است تمام ابعاد قضیه توسط ارگان‌ها و نهادهای ذیربط بررسی و علت روی دادن این حادثه دردناک به اطلاع عموم مردم عزیز استان برسد.

همچنین مراسم اولین جشنواره شهروند برگزیده شهرستان دیواندره نیز در پی این حادثه و به منظور اعلام همدردی با خانواده جانباختگان لغو و به تاریخ دیگری موکول شد.

جانباختگان حادثه آتش سوزی تالار عروسی سقز  شامل پنج کودک، پنج زن و یک مرد هستند.