معاون بنیاد مستضعفان گفت: بیش از ۳۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وام دانشجویی به دانشجویان محروم و واجد شرایط، توسط بنیاد مستضعفان پرداخت می شود.

به گزارش مرور نیوز، محسن منصوری، معاون بنیاد مستضعفان از پرداخت بیش از ۳۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وام دانشجویی به دانشجویان محروم و واجد شرایط، توسط بنیاد مستضعفان خبر داد و گفت: وام دانشجویی بنیاد مستضعفان موسوم به وام بنیاد علوی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از طریق وزارت علوم و وزارت بهداشت در سراسر دانشگاه‌های کشور به دانشجویان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت این وام در هر ترم به دانشجویان واجد شرایط ادامه داد: تاکنون بیش از ۳۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وام دانشجویی قرض الحسنه و بدون کارمزد به بیش از ۶۴ هزار دانشجو در ۱۰۰ دانشگاه وزارت علوم و ۵۶ دانشگاه زیرمجوعه وزارت بهداشت پرداخت شده است.

معاون بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: بازپرداخت این وام‌ها پس از اتمام تحصیل دانشجویان و بعد از گذشت ۶ ماه از تاریخ فارغ التحصیلی آغاز می‌شود و برای دانشجویان پسر نیز تنفس ۲ ساله به منظور پایان دوره خدمت سربازی منظور شده است.

منصوری در خصوص مبلغ وام دانشجویی این بنیاد نیز گفت: طی توافق صورت گرفته با وزارتخانه‌های بهداشت و وزارت علوم، دانشجویان مجرد واجد شرایط این وام در هر ترم ۶۰۰ هزار تومان و برای دانشجویان متاهل در هر ترم ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ نیز بیش از ۳۸۵۰ فقره وام قرض الحسنه دانشجویی توسط بنیاد مستضعفان به دانشجویان واجد شرایط پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان ، سهم دانشجویان مشغول تحصیل در مقاطع کارشناسی از این وام قرض الحسنه ۴۸ درصد و سهم دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد نیز ۲۶ درصد بوده است.