مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: چهارشنبه (۲۰ آذرماه) در جنوب شرق، شرق و بخش‌هایی از جنوب، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد ادامه خواهد داشت. روز پنج شنبه (۲۱ آذرماه) غیر از بخش‌هایی از شرق کشور در غالب مناطق کشور پدیده خاصی نداریم.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درخصوص وضعیت آب و هوای کشور و فعالیت سامانه بارشی در چند روز آینده گفت: به‌تدریج از شدت فعالیت این سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود. در این روز شدت بارش در شرق کهگیلویه و بویر احمد، پاره‌ای از مناطق فارس، غرب چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، شمال بوشهر، بخش‌هایی از هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: این سامانه فردا (۱۸ آذرماه) در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور و بخش‌هایی از هرمزگان فعال خواهد بود و در شمال غرب و سواحل دریای خزر سبب بارش پراکنده و به‌تدریج در اواخر وقت دوشنبه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

به گفته وی پس فردا (۱۹ آذرماه) به دلیل گذر امواج تراز میانی جو از جنوب و جنوب شرق کشور و تقویت جریانات گرم و مرطوب جنوبی بر شدت بارش در جنوب، جنوب شرق و شرق و جزایر خلیج فارس افزوده و سبب رگبار و رعد و برق شدید و وزش باد گاهی وزش باد شدید در جنوب فارس، جنوب بوشهر، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: چهارشنبه (۲۰ آذرماه) در جنوب شرق، شرق و بخش‌هایی از جنوب، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد ادامه خواهد داشت. روز پنج شنبه (۲۱ آذرماه) غیر از بخش‌هایی از شرق کشور در غالب مناطق کشور پدیده خاصی نداریم.

به گفته وی امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ آذرماه) خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان، سه شنبه و چهارشنبه (۱۹ و ۲۰ آذرماه) جنوب خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۸ آذرماه) نیمه ابری با احتمال مه صبحگاهی به‌تدریج وزش باد و کاهش ابر با بیشترین و کمترین دمای ۱۰ و ۲ درجه سانتیگراد خواهد بود. آسمان پایتخت پس فردا (۱۹ آذرماه) قسمتی ابری همراه با وزش باد در اواخر وقت افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا در گرمترین و سردترین زمان به ۹ و ۱- سانتیگراد می‌رسد.