رئیس کمیته امداد خمینی با بیان اینکه در حال حاضر استارت‌آپ‌های حوزه خیر و احسان در کشور شکل گرفته و در حال توسعه است، گفت: ساختار تشکیلاتی کمیته امداد را بر همین مبنا بازبینی کرده‌ایم و در اقدامی دیگر، توسعه زیست‌بوم را دنبال می‌کنیم.

به گزارش مرور نیوز،  سید مرتضی بختیاری ، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در دیدار با سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری میان دو نهاد با هدف حمایت از مشاغل نوآورانه در میان مددجویان گفت: کمیته امداد در بخش دانش‎بنیان دو هدف را دنبال می‌کند که یکی توسعه اشتغال و دیگری گسترش استارت‌آپ‌های حوزه نیکوکاری و خیر و احسان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استارت‌آپ‌های حوزه خیر و احسان در کشور شکل گرفته و در حال توسعه است، ادامه داد: ساختار تشکیلاتی کمیته امداد را بر همین مبنا بازبینی کرده‌ایم و در اقدامی دیگر، توسعه زیست‌بوم را دنبال می‌کنیم.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ هزار مددجوی کمیته امداد مستعد مشاغل نوآورانه و دانش‌بنیان هستند، خاطرنشان کرد: در همین راستا صندوق شتاب‌دهنده نوید با هدف حمایت از مشاغل نوین و دانش‌بنیان با همکاری کمیته امداد و موسسه دانش‌بنیان برکت راه‌اندازی شده است.

بختیاری اضافه کرد: در نخستین فراخوان برای جذب ایده‌های نوآورانه مددجویان، بیش از ۱۳۰ طرح و ایده خلاق و نو ارائه شد که نشان‌دهنده ظرفیت خوب مددجویان در حوزه دانش‌بنیان است.

وی اظهار کرد: از دیگر اقدامات کمیته امداد برای حمایت از طرح‌های نوآورانه مددجویان، تفاهم‌نامه فراصندوق ستارگان است؛ کمیته امداد ۱۰ درصد از این صندوق را در اختیار گرفته و سرمایه‌گذاری کرده است که نتایج  و اثرات مثبت آن در آینده مشخص خواهد شد.

رئیس کمیته امداد از تفاهم همه دفاتر استانی کمیته امداد با پارک‌های علم و فناوری استان‌ها خبر داد و گفت: با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امیدواریم کمیته امداد تا دو سال آینده به یکی از بازیگران اصلی در حوزه دانش‌بنیان در کشور تبدیل شود.

بختیاری وجود ۷۸ هزار دانشجو و بیش از ۳۷۰ هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد را یک ظرفیت بزرگ برای توسعه مشاغل نوین دانست و افزود: به تازگی سازمان مردم نهادی با مشارکت نخبگان تحت حمایت کمیته امداد، از وزارت کشور مجوز فعالیت گرفته که گویای توان بالای مددجویان است.

وی عنوان کرد: پنج کارخانه نوآوری در حوزه اجتماعی در تهران و چهار شهر دیگر در حال راه‌اندازی است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه بازسازی و صدور مجوزهای لازم، می‌تواند همکاری کند.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری با کمیته امداد در توسعه و ترویج مشاغل دانش‌بنیان میان مددجویان گفت: کمیته امداد با شتاب خوبی در حوزه دانش‌بنیان ورود کرده است.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، وی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پشتیبان صندوق نوید به عنوان شتاب‌دهنده در زمینه مشاغل دانش‌بنیان است، خاطرنشان کرد: سرریز تمام ایده‌های نوآورانه و حمایت‌های معاونت علمی به حوزه دانش‌بنیان کمیته امداد ورود خواهد کرد و باید به دنبال ایجاد کارخانه‌های نوآوری برای مددجویان کمیته امداد باشیم.

ستاری بر ضرورت تدوین بانک اطلاعاتی از نخبگان و مددجویان مستعد مشاغل دانش‌بنیان تاکید کرد و گفت: باید مکانیزم کارآفرینی در حوزه دانش‌بنیان به صورت شفاف طراحی شود تا منابع و تسهیلات در جایگاه واقعی خود هزینه شوند و در این زمینه نیازمند استفاده از همه امکانات کشور هستیم.