شهردار تهران گفت: در حوزه های پسماند و ترافیک اقداماتی در دست داریم تا به سمت هوشمندسازی در این حوزه حرکت کنیم و تلاش میکنیم تا میزان تولید پسماند را کاهش بدهیم.

به گزارش مرور نیوز،  پیروز حناچی ، شهردار تهران صبح امروز (دوشنبه ۱۸ آذر) در سومین همایش و‌ نمایشگاه تهران هوشمند که در برج میلاد تهران و با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات و سورنا ستاری معاون علمی ریاست جمهوری برگزار شد اظهار کرد: در کشور ما ادبیات و فرهنگ مان می تواند چراغ راه آینده باشد.

حناچی ادامه داد: امروز کشور ما صاحب جوانان خلاق بسیار زیادی است که اگر به آن توجه درستی شود می تواند فرصت باشد و گرنه می تواند به یک تهدید تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما در شهرداری تهران علاوه بر ارایه سرویس های ایجاد شده ایجاد یک محیط کسب و کار امن در این حوزه هم هست و شاید یکی از اصلی ترین شتاب دهنده های شهر تهران خواهیم بود.

شهردار تهران افزود: ایجاد محیط مناسب برای کسانی که سرویس بهتری به مردم می دهند اولا توسط شهرداری و ثانیا توسط بخش خصوصی با همکاری ما اجرا خواهد شد.

حناچی گفت: به‌زودی لایحه ای به شورای شهر می دهیم و در آن به ارایه فضای مناسب به استارتاپ ها اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امروز لایحه ای در مجلس درخصوص منابع پایدار شهرداری ها در حال تصویب است که این نقطه عطفی برای شهرداری های کشور خواهد بود.

شهردار تهران تصریح کرد: برنامه مفصلی پیش بینی کرده ایم تا در جهت هوشمندسازی حرکت کنیم و در این جهت شورای راهبردی تشکیل داده ایم که افراد مجربی در آن حضور دارند.

حناچی افزود: در اسمارت سیتی ۲۰۱۹ شهرداری تهران تلاش زیادی کرد و در بخش جایزه شهرها به یکی از کاندیداهای شش گانه این جایزه رسید البته جایزه اول را می‌زدیم اما جز شش شهری بودیم که کاندید شدند و این برای ما امیدوار کننده بود.

وی گفت: ما پویش های مردمی در راستای هوشمد سازی و فناوری را در دستور کار داریم و هفته گذشته در میدان هفتم تیر مردم با بخشی از فعالیتهای حوزه هوشمندسازی آشنا شدند و این کار را در ایستگاه های مترو هم به نمایش خواهیم گذاشت.

شهردار تهران ادامه داد: بحث بهره برداری باز و اشتراکی از داده های شهری موضوع مهمی است که اوایل آن همواره با مقاومت‌هایی مواجه می شود اما امروز در دولت و شهر یک توافق به وجود آمده و زیرساختهای آن فراهم شده است.

حناچی خاطرنشان کرد: امروز فرصت استثنایی ایجاد شده و باید از آن برای کسب و کار فعال و فضاسازی برای اشتغال تبدیل کنیم و این کار هم امکان پذیر بوده و هم عملی است.

وی ادامه داد: در حوزه های پسماند و ترافیک هم اقداماتی در دست داریم تا به سمت هوشمندسازی در این حوزه حرکت کنیم و تلاش میکنیم تا میزان تولید پسماند را کاهش بدهیم.