رئیس دیوان عالی کشور گفت: در نگارش آرا وحدت رویه هم باید دقت بیشتری صورت گیرد، چرا که برخی آرای وحدت رویه برای برخی قضات و مسئولان قضایی ابهام دارد.

به گزارش مرور نیوز،  حجت الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم ، رئیس دیوان عالی کشور در جلسه هیئت عمومی دیوان عالی کشور گف: آیت الله رییسی تاکید دارد که جلسه‌های هیئت عمومی دیوان مورد توجه عموم قرار گیرد و تا حدی که امکان دارد دیگران از آن بهره‌مند شوند و در همین راستا بسیاری از استادان و دانشجویان حقوق تقاضا دارند در برخی جلسات هیئت عمومی مشارکت و از نظر قضات استفاده کنند.

وی گفت: نظارت و موضوع وحدت رویه دو رسالت مهم دیوان عالی کشور است که باید تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی افزود: قضات دیوان عالی کشور باید در خصوص مواردی که جنبه ارشادی دارد، قضات را ارشاد و هدایت کنند و آنجا که احساس می‌کنند تخلفی صورت گرفته است، پیگیری جدی صورت گیرد.

رئیس دیوان عالی کشور موضوع وحدت رویه را هم به اندازه قانون مهم خواند و گفت: وحدت رویه بسیار کارگشاست و ما در سفر‌های استانی تقاضا‌های فراوانی مبنی بر فعال شدن وحدت رویه داریم.

وی گفت: در نگارش آرا وحدت رویه هم باید دقت بیشتری صورت گیرد، چرا که برخی آرای وحدت رویه برای برخی قضات و مسئولان قضایی ابهام دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی افزود: مذاکرات هیئت عمومی دیوان باید متقن و کارگشا و منبعی برای استفاده حقوقدانان باشد.

وی گفت: دیوان عالی کشور شیرازه قضایی کشور است و ما باید بهترین آرای وحدت رویه و بهترین مذاکرات را داشته باشیم.