مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا (۲۱ آذرماه) برای استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و ارتفاعات شرق مازندران، گلستان و سمنان بارش برف و باران پیش بینی می شود.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درخصوص پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده گفت: طبق آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (۲۰ آذرماه) در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید لحظه‌ای و در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان، ایلام، خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران و برف و در سواحل دریای خزر بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا (۲۱ آذرماه) برای استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و ارتفاعات شرق مازندران، گلستان و سمنان بارش برف و باران پیش بینی می شود و از اواخر وقت فردا و طی روز جمعه (۲۲ آذرماه) مجددا شاهد نفوذ سامانه بارشی دیگری از نوار غربی کشور خواهیم بود که در شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس سبب بارش برف و باران، در سواحل غربی دریای خزر بارش باران، در مناطقی از جنوب غرب کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد و در اواخر وقت جمعه در مناطق مرکزی و شرقی کشور بارش پراکنده موجب خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: روز شنبه (۲۳ آذرماه) برای شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از غرب و شمال غرب کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. روز یکشنبه (۲۴ آذرماه) در اغلب مناطق کشور جو پایداری حاکم خواهد بود.

به گفته وی امروز و فردا (۲۰ و ۲۱ آذرماه) مرکز و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا صاف و غبار محلی در بعضی ساعات نیمه‌ابری (۲۱ آذرماه) خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۸ و۲ درجه سانتیگراد می‌رسد. آسمان پایتخت پس فردا (۲۲ آذرماه) ابری گاهی بارش باران و برف با بیشترین و کمترین دمای ۷ و ۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.