مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز، برخی نقاط شرق و جنوب شرق، بارش باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف و در مناطق جنوبی کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیائیان ، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این‌که امروز (۲۳ آذرماه‌) در برخی ساعات در استان‌های واقع در زاگرس مرکزی، بارش پراکنده و خفیف پیش‌بینی می‌شود، گفت: فردا (۲۴ آذرماه) در نواحی شرقی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست.

وی درخصوص وضعیت آب و هوای کشور ادامه داد: در سایر مناطق کشور طی این دو روز جوی آرام همراه با افزایش غلظت آلاینده‌ها به ویژه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت را خواهیم داشت.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روز (دوشنبه ۲۵ آذرماه) با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز، برخی نقاط شرق و جنوب شرق، بارش باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف و در مناطق جنوبی کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با اشاره به این‌که در این روز در شمال غرب و سواحل خزر بارش به صورت پراکنده است، تصریح کرد: شدت بارش در این روز در استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و غرب اصفهان است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که طی روز سه‌شنبه (۲۶ آذرماه) در بیشتر مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان بارش باران خواهیم داشت، اظهار کرد: شدت بارش در این روز در استان‌های فارس، کرمان و هرمزگان است.

وی در ادامه تصریح کرد: در این روز به سبب نفوذ جریانات شمالی تشدید بارش در استان‌های ساحلی خزر و کاهش دما در نیمه شمالی کشور رخ می‌دهد. روز چهارشنبه نیز در نیمه شرقی کشور بارش برف و باران و در نواحی غرب و مرکز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی روز دوشنبه (۲۵ آذرماه) خلیج فارس و طی روز سه‌شنبه (۲۶ آذرماه) خلیج فارس و دریای عمان مواج است.

ضیائیان در پایان درباره‌ی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۴ آذرماه) صاف تا کمی ابری است و غبارآلود با حداقل دمای سه و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (۲۵ آذرماه) کمی ابری و غبارآلود در بعد از ظهر افزایش ابر و در اواخر وقت بارش باران با حداقل دمای چهار و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.