سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران یک شنبه ۲۴ آذر ۹۸ خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران یک شنبه ۲۴ آذر ۹۸ خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین ۱۴۳ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر نیز با شاخص ۱۴۳ همچنان در وضعیت ناسالم قرار دارد.

نظری گفت: بنا بر نتایج حاصل از پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در نخستین ساعات روز یکشنبه (24 آذر 98) با برقراری جو آرام و نسبتاً پایدار همراه با غبار صبحگاهی و همچنین با آغاز تردد خودروها، شاهد افزایش غلظت ذرات معلق خواهیم بود و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در شرایط ناسالم قرار خواهد گرفت.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خاطر نشان کرد: با تداوم پایداری جو در طول روز شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها محدود شده و انتظار می‌رود در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی بماند.

وی افزود: با افزایش ترافیک شبانگاهی شهر تهران بر غلظت ذرات معلق افزوده شده و برقراری شرایط ناسالم (به ویژه برای گروه‌های حساس) در اکثر مناطق پیش‌بینی می‌شود اگرچه در ساعات پایانی یکشنبه افزایش نسبی سرعت باد تا حدودی پراکندگی آلاینده‌ها را به همراه خواهد داشت. 

وی ادامه داد: در صبحگاه روز دوشنبه (25 آذر 98) هم‌زمان با آغاز تردد خودروها، غلظت ذرات معلق افزایش یافته و کاهش کیفیت هوای شهرتهران را شاهد خواهیم بود هرچند نسبت به روز گذشته از شدت کمتری برخوردار خواهد بود. 

نظری بیان کرد: در طول روز نیز عدم وزش باد مؤثر و آسمان نیمه ابری، شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها را محدود کرده و احتمال می‌رود مشابه روز گذشته، در مناطق پرتردد کیفیت هوا در شرایط نامطلوب باقی بماند. 

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: در شامگاه دوشنبه با ازدیاد تردد خودروها و انباشت آلاینده‌ها، برقراری شرایط نامطلوب برای بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود. شایان‌ذکر است با وزش نسبی باد و رشد ابر در اواخر وقت دوشنبه تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد.\