مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی روز سه‌شنبه (۲۶ آذر) در بیشتر مناطق کشور شاهد بارندگی خواهیم بود که در مناطق جنوبی به شکل رگبار و رعد و برق و در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف است.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیائیان، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درخصوص  وضعیت آب و هوای کشور  در چند روز آینده گفت: طی ۲۴ ساعت آینده جوی آرام و پایدار برای بیشتر مناطق کشور همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پر جمعیت کشور پیش‌بینی می‌شود و صبح فردا (۲۵ آذر) با نفوذ سامانه بارشی از جنوب غرب و جنوب کشور بارش باران گاهی به شکل رگبار و رعد و برق در مناطقی از جنوب، جنوب غرب و غرب کشور آغاز می‌شود و به‌تدریج گستره بارش به مرکز و دامنه‌های زاگرس نیز کشیده خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در این روز در سواحل مرکزی و غربی دریای خزر نیز بارش باران پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: طی روز سه‌شنبه (۲۶ آذر) در بیشتر مناطق کشور شاهد بارندگی خواهیم بود که در مناطق جنوبی به شکل رگبار و رعد و برق و در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف است.

ضیائیان ادامه داد: طی روز چهارشنبه (۲۷ آذر) در شرق کشور بارش باران و برف و در جنوب و جنوب شرق رگبار و رعد و برق خواهیم داشت همچنین در مرکز کشور و سواحل شرقی دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. طی روز پنجشنبه (۲۸ آذر) نیز برای جنوب و جنوب شرق کشور بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

وی در پایان درباره  وضعیت جوی تهران  طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۵ آذر) صاف و غبارآلود و در اوایل شب افزایش ابر گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی روز سه شنبه (۲۶ آذر) ابری در بعضی ساعات همراه با بارش باران با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شوند.