به دلیل برودت و سرما مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی در ۷ استان‌ کشور در نوبت صبح امروز (چهارشنبه) تعطیل است.

به گزارش مرور نیوز، با توجه به برودت هوا در استان‌های مختلف کشور امروز (چهارشنبه) سوم آذر، مدارس مقطع ابتدایی و پیش‌دبستانی در نوبت صبح در 7 استان تعطیل شد.

تمام مدارس ابتدایی استان مازندران تعطیل است

محمودرضا علیزاده سخنگوی آموزش و پرورش استان مازندران اظهار داشت: تمام مقاطع تحصیلی شهرستان‌های بابل، بابلسر، آمل، سوادکوه، سوادکوه شمالی، فریدونکنار، محمودآباد، بهنمیر، مناطق دودانگه و چهاردانگه، یانه سر بهشهر، گلوگاه، بخش هزارجریب نکا، بندپی شرقی و غربی بابل، کلاردشت، چمستان، دوهزار و سه هزار تنکابن و اشکور رامسر امروز چهارشنبه تعطیل است.

وی با بیان اینکه در شهرستان نور مقطع ابتدایی و متوسطه اول تعطیل است تصریح کرد: تعطیلی مدارس بابل، بابلسر و بهنمیر به دلیل افت فشار گاز است.

برودت دمای هوای استان از دو روز گذشته نیز برخی مدارس مناطق کوهستانی در کجور و بلده را تعطیل کرده بود.

علیزاده بیان کرد: مدارس تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان گلوگاه و کلاردشت، بخش هزارجریب شهرستان نکا، بخش چمستان شهرستان نور ، دو هزار و سه هزار تنکابن و اشکور رامسر هم امروز تعطیل است.

وی افزود: پیش از این هم مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی در تمامی مناطق و نواحی آموزش و پرورش و همچنین مدارس تمامی مقاطع تحصیلی شهرستانهای بابل، بابلسر، آمل، سوادکوه، سوادکوه شمالی و فریدونکنار تعطیل اعلام شده بود.

علیزاده گفت: مدارس تمامی مقاطع تحصیلی در بخش دودانگه ساری و بخش یانسر بهشهر و مدارس متوسطه اول شهرستان نور هم پیش از این به دلیل بارش برف و سرما تعطیل اعلام شد.

استان مازندران 22 شهرستان دارد که بر اساس اعلام آموزش و پرورش تمامی مدارس مقاطع تحصیلی 16 شهرستان امروز تعطیل است. بارش برف که از یکشنبه شب در مازندران باریدن گرفت ، تا بامداد امروز در بیشتر مناطق ادامه یافت.

برودت هوا مدارس خراسان شمالی را تعطیل کرد

مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی گفت: به دلیل برودت و سرما مدارس ابتدایی، پیش‌دبستانی و در برخی از شهرستان‌ها مقطع اول متوسطه در نوبت صبح و عصر امروز (چهارشنبه) تعطیل است.

براتعلی حاتمی اظهار داشت: امروز به دلیل سرما و یخبندان تمامی مقاطع تحصیلی در شهرستان اسفراین در نوبت صبح و عصر تعطیل است.

حاتمی تصریح کرد: در شهرستان‌های گرمه، جاجرم و فاروج نیز به دلیل برودت هوا و سرما پیش‌دبستانی، مدارس استثنایی و مدارس ابتدایی در نوبت صبح و عصر تعطیل است.

وی گفت: در شهرستان‌های بجنورد، شیروان و مانه و سملقان نیز به دلیل سرما و برودت هوا مقطع تحصیلی پیش‌دبستانی، مدارس استثنایی و مدارس ابتدایی در نوبت صبح تعطیل است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: در شهرستان رازوجرگلان نیز به دلیل سرما و برودت هوا مقطع تحصیلی پیش‌دبستانی، مدارس استثنایی، مدارس ابتدایی و متوسطه اول دخترانه و پسرانه در نوبت صبح و عصر تعطیل است.

دمای هوای خراسان شمالی در صبح دیروز به منفی 13 درجه سانتی‌گراد رسید که سردترین استان کشور بود.

دمای فعلی هوای خراسان شمالی به منفی 10 درجه سانتی‌گراد رسیده است.

مدارس ابتدایی استان ایلام به علت سرما و باد شدید تعطیل شد

مدیرکل ستاد بحران استان ایلام گفت: به علت تداوم وزش شدید باد و برودت هوا مدارس ابتدایی استان ایلام تعطیل شد.

احمد کرمی اظهار داشت: با تصمیم ستاد بحران استان ایلام فعالیت تمامی مدارس ابتدایی، پیش‌دبستانی و مهد کودک‌های سطح استان ایلام به علت تداوم وزش باد شدید و برودت هوا امروز چهارشنبه سوم آذرماه تعطیل است.

وی گفت: در برخی از مناطق استان شدت وزش باد و برودت هوا به شدت مرکز استان نیست اما این تصمیم برای همه مدارس شهرستان‌های استان اتخاذ شده است.

مدیرکل بحران استانداری ایلام تصریح کرد: این تصمیم شامل مدارس، پیش‌دبستانی‌ها و مهد کودک‌های نوبت صبح است.

مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی دماوند امروز تعطیل است

مدیر آموزش‌وپرورش دماوند با اشاره به کاهش شدید دمای هوا در این شهرستان گفت: با توجه به برودت هوا در شهرستان دماوند، امروز (چهارشنبه) سوم آذر همه مدارس مقطع ابتدایی و پیش‌دبستانی این شهرستان در نوبت صبح تعطیل است.

مهرداد پورفتحی با اشاره به کاهش دما در این شهرستان اظهار داشت: سرما و برودت هوا سبب تعطیلی مدارس در شهرستان دماوند است.

وی با اشاره به اینکه این تعطیلی تنها ویژه مدارس نوبت صبح ابتدایی دوره اول و دوم و نیز مراکز پیش‌دبستانی شهرستان دماوند است بیان کرد: یخبندان و سرمای هوا و حساسیت کودکان سنین پایین در برابر این سرما و یخبندان علت تعطیلی مدارس شهرستان دماوند است.

به گزارش تسنیم با توجه به ورود سامانه‌های بارشی به کشور و اُفت محسوس دما در کشور دمای برخی نقاط استان تهران مانند شهرستان دماوند به زیر صفر رسیده و سبب یخبندان معابر این شهر شده است.

سرمای هوا در دو شهرستان فیروزکوه و دماوند در شرق استان سمنان با توجه به کوهستانی بودن آن شدید گزارش‌ شده است.

سریال تعطیلی مدارس اردبیل برای سومین روز متوالی تکرار شد‌

بر اثر سرما و برودت هوا آموزش و پرورش استان اردبیل مدارس را در برخی نواحی و مناطق تعطیل اعلام کرد تا سریال تعطیلی مدارس اردبیل برای سومین روز متوالی تکرار شود.

براساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان روز چهارشنبه 3 آذرماه سری قبل از ظهر در اردبیل، سرعین،  نمین، نیر و هیر مقطع پیش‌دبستانی و در خلخال و کوثر مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی به علت برودت هوا تعطیل شد.

بارش برف و برودت و سرمای هوا که از روز جمعه در اغلب مناطق استان اردبیل حاکم بوده سبب تعطیلی مدارس در مناطق مختلف استان شده و دانش‌آموزان به ویژه در نوبت قبل از ظهر این روزها را در خانه‌های خود سپری می‌کنند.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل این سامانه بارشی و سرد که سبب کاهش دما تا 14 درجه زیر صفر در برخی مناطق استان می‌شود تا روز پنجشنبه در اغلب مناطق استان تداوم می‌یابد اما از روز جمعه شاهد خارج شدن تدریجی این سامانه از استان خواهیم بود و دمای هوا به تدریج افزایش می‌یابد.

مدارس نواحی هفت‌گانه مشهد در نوبت صبح امروز تعطیل شد

به‌علت برودت هوا، یخ زدگی سطح معابر و جاده‌ها مدارس ابتدایی در نوبت صبح امروز چهارشنبه در مناطق و شهرستان‌های نوخندان، گلبهار، چناران، طرقبه و شاندیز، تبادکان، منطقه مزداوند، ششتمد، جوین، جغتای، تربت حیدریه، سبزوار، زاوه، کدکن، جلگه‌رخ، فریمان، سرولایت، فیروزه، خوشاب، صالح‌آباد، شهرستان سرخس و نواحی هفت‌گانه مشهد تعطیل است.

ضمناً تمامی مدارس استثنایی در تمامی دوره‌های تحصیلی در مناطق و نواحی ذکر شده تعطیل است.

همه مدارس شهرستان گرگان امروز تعطیل است

محمدرضا وطنی مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به سرمای هوا در استان و بارش برف اظهار داشت: همه مدارس مقاطع مختلف شیفت صبح و عصر شهرستان گرگان امروز چهارشنبه سوم آذرماه به علت یخبندان و برودت هوا تعطیل است.

وی افزود: براساس تصمیم‌گیری روز گذشته نیز تنها مدارس مقطع پیش‌دبستانی و ابتدایی استان گلستان امروز تعطیل اعلام شده بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان تصریح کرد: تصمیم‌گیری درباره تعطیلی مدارس در دیگر شهرها به ستاد مدیریت بحران آن شهر واگذار شده است.

دمای هوای استان گلستان از روز دوشنبه کاهش یافته و دیروز شاهد بارش برف در بیشتر مناطق استان گلستان هستیم و براساس پیش بینی هواشناسی دیشب با نفوذ سامانه دوم بارشی دمای هوا در استان دوباره کاهش یافته و بارش برف سراسر استان را دربر گرفته است.