شهردار تهران گفت: تلاش میکنیم تا میادین میوه و تره بار را افزایش بدهیم و امروز با افتخار می گویم که قیمت محصولات ارایه شده در میادین حدود ۴۰ درصد با سایر سطح شهر فرق داشته و پایین تر است.

به گزارش مرور نیوز،  پیروز حناچی ، شهردار تهران صبح امروز شنبه ۳۰ آذر در آیین بهره برداری از پروژه های مدیریت شهری در منطقه ۲۰ شهر تهران اظهار کرد: خوشحالم که بخش عمده پروژه هایی چه امروز افتتاح شد به بانوان اختصاص داشت تا سلامت این بخش از جامعه افزایش یابد.

وی ادامه داد: اینکه بعد از پاییز و برگ ریز درختان همیشه منتظر ورود بهار هستیم و این از دیرباز فرهنگ ما بوده است.

شهردار تهران گفت: این منطقه شش هزار سال قدمت دارد و خاطرم هست وقتی گودبرداری برج طغرل انجام شد سه لایه تمدنی در آن دیده شد.

حناچی افزود: باید دید که چه اتفاقی برای ری افتاده است که این منطقه دارای قدمت و این کلانشهر فقط یک دیواره و یک برج و بخشی از دژ رشکان به جا مانده است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد هم حوادث تاریخی و هم زمین لرزه های پیاپی باعث شده است که از این تمدن بزرگ چیز زیادی به جا نماند.

شهردار تهران گفت: در این منطقه مقبره حضرت عبدالعظیم حسنی را داریم و در آموزه های ما آمده است که باید به این بزرگوار سر زده و ایشان را زیارت کرد.

حناچی ادامه داد: در اینجا گورستان ابن بابویه را داریم و به طور کلی این منطقه جای جایش دارای قدمت و نشان دهنده بخشی از تاریخ دوران معاصر ما است.

وی افزود: ری را به جوانمردی می شناسند و از همین رو یکی از ایستگاه های متروی این منطقه به نام جوانمرد قصاب نامگذاری شده است.

شهردار تهران گفت: در شهرداری تهران بنای ما این است که به ری توجه ویژه داشته باشیم زیرا تراکم جمعیت به هکتار در این منطقه بالاست و بیش از درآمد منطقه در آن هزینه می کنیم.

حناچی افزود: تلاش ما این بوده است که سهم بیشتری از حمل و نقل عمومی به این منطقه بیاید و از همین رو در این منطقه دو خط مترو وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش خواهد شد تا بخش های مغفول مانده در طرح تفصیلی مورد عنایت بیشتری قرار گیرد و به موضوع بافت فرسوده در این منطقه بیشتر توجه شود.

شهردار تهران گفت: طرح تفصیلی وحی منزل نیست و شاید ایراداتی داشته باشد که باید برطرف شود.

حناچی ادامه داد: در ری پتانسیل هایی داریم که باید به آن توجه شود. شما ببینید که وقتی کشتارگاه تغییر شکل و کاربری داد چقدر بر اقتصاد آن منطقه تاثیر گذار شد.

شهردار تهران گفت: در ری کارخانه سیمانی داریم که کشور را با آن ساخته ایم و امروز قرار است این کارخانه تبدیل به یک محیط فرهنگی شود و بشود آنرا تبدیل به یک موتور اقتصادی و فرهنگی کنیم.

حناچی افزود: در حوزه پسماند و آرادکوه تلاش می کنیم تا با طرح کاپ که همان طرح کاهش پسماند است تلاش کنیم تا میزان زباله ها کاهش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای دوره مدیریت بنده ۷ هزار تن زباله روزانه جمع آوری می شد اما امروز این عدد با کاهش های پیدا شده به عدد ۶۳۰۰ تن رسیده است.

شهردار تهران گفت: اولویت ما این است که اصلا دیگر چیزی در آرادکوه دفن نکنیم و این یک باید و یک الزام است و چاره ای هم نداریم.

حناچی ادامه داد: یکی از مشکلات ما بحث تمرکز است و باید این نکته را بگویم که ۲۰ درصد از جمعیت کشور در کمتر از دو درصد مساحت کشور ساکن شده اند و این باعث شده است که امروز اداره تهران با مشکلاتی مواجه باشد.

وی افزود: این تمرکز و این سطح تاثیر گذاری به دلیل گردش اقتصادی در تهران است که هم حسن است که تولید اشتغال شده است و هم عیب زیرا باعث کاهش کیفیت مدیریت و‌ خدمات ارایه شده می شود.

شهردار تهران گفت: به دنبال مکان های جدیدی هستیم در شرق و غرب تهران تا دیگر بهشت زهرا توسعه پیدا نکند و آن ترافیک هایی که در آخر هر سال می بینیم دیگر رخ ندهد.

حناچی افزود: تلاش میکنیم تا میادین میوه و تره بار را افزایش بدهیم و امروز با افتخار می گویم که قیمت محصولات ارایه شده در میادین حدود ۴۰ درصد با سایر سطح شهر فرق داشته و پایین تر است.