مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: ایستگاه متروی مولوی در خط 7 متروی تهران روز دوشنبه دوم دی ماه با حضور جمعی از مسوولان افتتاح خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: ایستگاه متروی مولوی در خط 7 متروی تهران روز دوشنبه دوم دی ماه با حضور جمعی از مسوولان افتتاح خواهد شد.

او با ابراز خرسندی نسبت به این که افتتاح این ایستگاه منجر به کاستن بار ترافیکی و در نتیجه آلودگی هوا در منطقه پرترددی همانند بازار بزرگ تهران و خیابان مولوی می‌شود، خاطر نشان کرد: بدون شک این افتتاح در روز‌های آلوده اخیر یک اتفاق خوب است که می‌تواند منجر به توجه هر چه بیشتر مسئولان امر به بودجه قطار شهری شود.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به این که ایستگاه متروی مولوی در مجموع دارای ۲ ورودی در بخش شمالی و جنوبی است، گفت: در روز دوم دی ماه ورودی جنوبی این ایستگاه با رعایت اصول ایمنی لازم افتتاح می‌شود.

او در ادامه گفت: در ماه آینده نیز ورودی شمالی همراه با آسانسور‌های ورودی شمالی و جنوبی برای خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان تهرانی به بهره‌برداری می‌رسد.

امام با اشاره به این که یکی از ویژگی‌های ایستگاه مولوی تعبیه «مسیر سبز» در این ایستگاه است، عنوان کرد: در صورت وقوع هر بحران احتمالی مسافران با رساندن خود به پله‌های اضطراری امکان دسترسی به سطح زمین و نجات جان خود را دارند. در نتیجه می‌توان گفت ایستگاه مولوی از نظر رعایت موارد ایمنی در سطح قابل قبولی قرار دارد.

گفتنی است خط ۷ متروی تهران با ۲۲ ایستگاه، ۲۷ کیلومتر طول دارد وتاکنون ایستگاه‌های میدان صنعت، شهید نواب صفوی، تربیت مدرس، رودکی، کمیل، بریانک، هلال احمر، مهدیه، میدان محمدیه و بسیج از این خط به افتتاح رسیده است. ایستگاه مولوی یازدهمین ایستگاهی است که در این خط افتتاح می‌شود.