وزیر آموزش و پرورش گفت: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بسیار راهگشا اقدام می‌کند و در تلاش هستیم تا این ارتباط را تعمیق و گسترده کنیم

به گزارش مرور نیوز،  محسن حاجی میرزایی ، وزیر آموزش و پرورش صبح امروز  یکشنبه ۱ دی در دیدار با معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور که در سالن کنفرانس دفتر وزیر برگزار شد، با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم به زمینه‌های مشترکی برای توسعه همکاری‌ها بین وزارت آموزش‌وپرورش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دست پیدا کنیم، اظهار کرد: به دنبال یافتن زمینه‌های همکاری هستیم و ترجیح می‌دهیم به نقطه مشترک مطلوب بین آموزش‌وپرورش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برسیم و با انرژی برای دست‌یابی به این هدف تلاش می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه از همان روزهای آغازین کار در وزارت آموزش‌وپرورش برای همکاری با معاونت علمی و فناوری صحبت کردم و تأخیر آن تا به امروز به دلیل درگیری‌های شروع سال تحصیلی و برخی مشکلات دیگر بود، اظهار کرد: وزارت آموزش‌وپرورش تلاش‌هایی را برای تغییر مسیر خود آغاز کرده است زیرا در حال حاضر آموزش‌وپرورش کشور به‌صورت جریان دانش‌محوری است و نظام سنجش هم بر همان شکل پیشین استوار است.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به مفاهیم سند تحول بنیادین اظهار کرد: در سند تحول پیش‌بینی‌شده است که از آموزش به سمت تربیت برویم و تربیت تمام ساحتی داشته باشیم که یکی از این ساحت‌ها، ساحت علم و فناوری است که برای دست‌یابی به این هدف مهم نیاز است  اقداماتی صورت بگیرد وبسترهای پیشرفت را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: در ادامه همکاری با معاونت علمی و فناوری اعضاء مشخص خواهند شد تا موارد مطرح‌شده همچون طرح شهاب، پژوهش سراهای دانش‌آموزی، مدارس استعدادهای درخشان، استارتاپ ها و...را پیگیری کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بسیار راهگشا اقدام می‌کند و در تلاش هستیم تا این ارتباط را تعمیق و گسترده کنیم، اظهار کرد:‌ نتایج آزمون‌های تیمز و پرلز باعث شده تا به فکر پیشرفت در این آزمون‌ها باشیم.

در ادامه این نشست اعضای شورای معاونان وزارت آموزش‌وپرورش به بیان پیشنهادهایی در راستای همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرداختند، که مقرر شد با تشکیل کارگروه های مشترک و با تعیین مسئولیت هر برنامه، اقدامات مورد نظر انجام گیرد.