سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه تهران رکورددار مراجعات به اورژانس در روزهای آلوده است، گفت: ۶ هزار و ۸۵۲ نفر در تهران به اورژانس پیش‌بیمارستانی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

به گزارش مرور نیوز، مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور درخصوص آمار مراجعه‌کنندگان به اورژانس به علت آلودگی هوا از ۲۸ آذر تا سوم دی گفت: به علت بروز آلودگی هوا و افزایش ذرات معلق هوا در شهر‌های اصفهان، البرز، تهران،مرکزی، قزوین، قم، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خوزستان و یزد تعداد ۱۳ هزار و ۹۳۱ نفر به اورژانس پیش‌بیمارستانی سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد هشت هزار و ۵۴۷ نفر بیماران قلبی و پنج هزار و ۳۸۴ نفر بیماران تنفسی بوده‌اند.

* آمار مراجعه‌کنندگان به اورژانس بر اثر آلودگی هوا به تفکیک استان

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه تهران رکوددار مراجعات به اورژانس در روزهای آلوده است، ادامه داد: ۶ هزار و ۸۵۲ نفر در تهران به اورژانس پیش‌بیمارستانی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کردند که ۴ هزار ۲۱۹ نفر بیمار قلبی و دو هزار و ۶۳۳ بیمار تنفسی بوده‌اند.

خالدی افزود: تعداد مراجعه‌کنندگان به اورژانس پیش‌بیمارستانی به دلیل افزایش ذرات معلق هوا در استان اصفهان یک هزار و ۸۵۸، آذربایجان غربی ۱۳۶۷، و آذربایجان شرقی یک هزار ۲۵۳ نفر است.