استاندار تهران گفت: امروز ثبت احوال کشور توانایی استعلام برخط ۱۰ هزار پاسخ در هر ثانیه را فراهم کرده در حالی که تنها ۳۰۰۰ استعلام در ثانیه از این سامانه انجام می‌شود که نشان دهنده توانمندی این سازمان است.

به گزارش مرور نیوز،  انوشیروان محسنی بندپی ، استاندار تهران در آخر جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان تهران گفت: با توجه به اینکه سوم دی‌ماه هر سال سالروز تأسیس ثبت احوال است و این سازمان در سال جاری یکصدویکمین سالروز تأسیس خود را جشن می‌گیرد همکاران ثبت احوال در استان تهران در جلسه‌ای با حضور ریاست ثبت احوال کشور در استانداری تهران حضور پیدا کردند تا مسائل مختلف حوزه ثبت احوال مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: دو مسئله یعنی تحولات جمعیت کشور و این موضوع که چقدر می‌توانیم ثبت احوال استان تهران را با توجه به وظایفی که بر عهده دارند یاری دهیم مورد بررسی قرار گرفت تا از این طریق نسبت به هوشمندسازی ثبت احوال در راستای شفافیت و اثربخشی اقدامات گام موثری برداریم.

محسنی بندپی ادامه داد: ‌در این جلسه گزارشی توسط مدیرکل ثبت احوال استان تهران در حوزه‌های ساختاری جمعیتی استان،‌ امید به زندگی، نرخ ولادت، ازدواج و جمعیت سالمندی استان تهران ارائه شد. امیدواریم با بهره‌مندی از آمار و اطلاعات موجود بتوانیم برنامه‌ریزی دقیقی برای افزایش ولادت و توجه به جمعیت سالمندی داشته باشیم.

وی تأکید کرد: باید اقدامات موثری برای جمعیت سالمندی انجام شود چرا که این افراد اقلیتی فرهیخته و با تجربه هستند و از سوی دیگر نیازهای ویژه‌ای دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار تهران با اشاره به کسب رتبه نمونه کشوری در رضایتمندی شهروندان توسط سازمان ثبت احوال گفت: سازمان ثبت احوال این رتبه را در سال ۹۷ کسب کرد و در راستای تحقق هر چه بیشتر رضایتمندی مردم برنامه تحولی نیز در دستور کار دارند که قابل قدردانی است.

وی افزود: درباره کارت‌های ملی هوشمند نیز اقدام موثری توسط این سازمان انجام شده و با توجه به زیرساخت‌هایی که فراهم شده این طرح به اتمام خواهد رسید. امروز ثبت احوال کشور توانایی استعلام برخط ۱۰ هزار پاسخ در هر ثانیه را فراهم کرده در حالی که تنها ۳۰۰۰ استعلام در ثانیه از این سامانه انجام می‌شود که نشان دهنده توانمندی این سازمان است.