سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران پنج شنبه ۵ دی ۹۸ خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران پنج شنبه ۵ دی ۹۸ خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 158 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر نیز با شاخص 120 همچنان در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

نظری گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، با برقراری شرایط جوی پایدار و آرام در صبحگاه روز پنجشنبه (5 دی 98) به همراه افزایش تردد خودروها، شرایط برای تجمع آلاینده‌ها مهیا شده و سبب خواهد شد کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط ناسالم (به‌ویژه برای گروه‌های حساس) قرار گیرد.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خاطر نشان کرد:به‌تدریج با افزایش نسبی سرعت باد و رشد ابر، بر میزان ناپایداری جوی افزوده شده و پراکندگی آلاینده‌ها سبب بهبود کیفیت هوا خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در شامگاه پنجشنبه باوجود افزایش حجم ترافیک، وزش باد مؤثر و گاهی بارش پراکنده از تجمع ذرات معلق جلوگیری کرده و به‌جز در مناطق پرتردد، در سایر نواحی پایتخت، برقراری شرایط سالم دور از انتظار نخواهد بود. 

نظری بیان کرد: با کاهش تردد خودروها در روز تعطیل و شرایط جوی مساعد همراه با احتمال بارش طی ساعات گذشته در صبح روز جمعه (6 دی 98) انتظار می‌رود کاهش نسبی در غلظت آلاینده‌ها نسبت به روز قبل مشاهده گردد و بنابراین در بیشتر مناطق با شرایط مطلوب روبه‌رو خواهیم بود. 

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: شایان‌ذکر است با وزش باد در بعدازظهر جمعه همراه با رشد ابر و گاهی بارش پراکنده، شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم شده و در ساعات پایانی جمعه باوجود افزایش حجم ترافیک، غلظت ذرات معلق نسبت به روز قبل کاهش پیدا کرده و به‌تبع آن شرایط مطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.