وزیر آموزش و پرورش گفت: هرچقدر درک ما از خودمان بیشتر باشد زمینه توجهمان به خداوند عمیقتر خواهد شد. دشمن برای کمرنگ شدن این هویت ملی و دینی ما تلاش می کند.

به گزارش مرور نیوز، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح دبیرستان ماندگار آیت الله طالقانی تبریز با بیان اینکه فضا و تجهیزات از ارکان اساسی است اظهار کرد: فضا یک موقعیت یادگیری است و بر اساس سندتحول به مجموعه‌ای از محیط‌های یادگیری متنوع رسیده‌ایم. معماری فضا می‌تواند وحدت گرا باشد و به آرامش و تمرکز کمک کرده و جریان یادگیری را تسهیل کند.

وی افزود: معلم، محتوا و فضای یادگیری از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار در یادگیری هستند که در کنار یکدیگر می‌توانند منسجم حرکت کنند. فضای مدرسه علاوه بر سکونت و آرامش برای تحول در یادگیری نیز حائز اهمیت است. مهندسان علاوه بر کار فنی باید از ساحتهای یادگیری نیز دارای درک و فهم مشترک باشند تا فضا را برای ارتقای تعلیم و تربیت آماده کنند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه ارزیایی واقعی از عملکرد نوسازی مدارس این است که فضاهای آموزشیاش تا چه حد در تعمیق یادگیری کمک کننده است اظهار کرد: سازمان نوسازی تلاش می‌کند دسترسی عادلانه همه آحاد دانش آموزان را به فضای مناسب برای یادگیری تسهیل کند. توزیع مناسبی را در همه مناطق شاهد نیستیم. برخی مدارس تعداد کمی دانش آموز دارند و برخی مدارس با جمعیت متراکم دانش آموزی روبرو هستند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سازمان نوسازی مدارس باید با آینده نگری و نگاه به مناطقی که محرومیت بیشتری دارند این توزیع حغرافیایی نامناسب را بهینه‌تر کند عنوان کرد: هدف گذاری سازمان نوسازی برای امسال استانداردسازی سیستم های گرمایشی برای بخشی از کلاس های درس بود که محقق شد و امیدوارم این روند ادامه یابد و همه استانها برای رسیدن به اهداف تعیین شده تلاش کنند. صحیح است که بدون اعتبارات نمی‌توان امور پیش برد اما بیش از آن نیازمند خلاقیت و بکارگیری امکانات دیگر هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نیاز ۳۰ درصد مدارس به بازسازی، مقاوم سازی و نوسازی مدارس اشاره کرد و گفت: امید است امر تجهیز و نگه‌داری فضاهای آموزشی با دستورالعمل نگه داری مدارس که امروز ابلاغ شد رونق بیشتری بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افتتاح دبیرستان ماندگار آیت الله طالقانی تبریز گفت: هویت افراد در پرتو شناختی که از ظرفیتهای خودشان دارند شکل می‌گیرد. هرچقدر درک ما از خودمان بیشتر باشد زمینه توجهمان به خداوند عمیقتر خواهد شد. دشمن برای کمرنگ شدن این هویت ملی و دینی ما تلاش می کند. موظفیم شرایطی را به وجود بیاوریم که نسل ما خودش را به فرهنگ قوی و پربار متصل بداند. توجه به معماری سنتی و استمرار این فرهنگ بر شکل گیری این باورها تاثیرگذار است. 

وی با اشاره به اهتمام دولت برای تخصیص اعتبارات مناسب در آموزش و پرورش گفت: برای سال ۹۹،  ۲۷۰۰  میلیارد تومان تضمین دولت است که متناسب با مشارکت خیرین به این حرکت مقدس مدرسه سازی کمک کند تا بتوانیم نیاز به فضای آموزشی را هرچه بیشتر برطرف کنیم.