سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران یکشنبه ۸ دی ۹۸ خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران یکشنبه ۸ دی ۹۸ خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 57 در شرایط سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر نیز با شاخص 66 در وضعیت سالم قرار دارد.

نظری گفت: بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در نخستین ساعات روز یکشنبه (8 دی 98) با حضور شرایط مساعد جوی در طی ساعات گذشته، با آغاز تردد خودروها شاهد افزایش غلظت ذرات معلق خواهیم بود هرچند کیفیت هوای شهر تهران در محدوده سالم قرار خواهد گرفت.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خاطر نشان کرد: با تداوم ناپایداری جوی و افزایش سرعت باد در طول روز شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد و انتظار می‌رود در بیشتر مناطق کیفیت هوا در وضعیت مطلوب باقی بماند.

وی ادامه داد: با افزایش ترافیک شبانگاهی احتمال می‌رود بر غلظت ذرات معلق نسبت به شب گذشته افزوده گردد، بااین‌حال با وزش باد مؤثر تا اواخر وقت یکشنبه، پراکندگی آلاینده‌ها و برقراری شرایط مطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

نظری بیان کرد: در صبحگاه روز دوشنبه (9 دی 98) آغاز تردد خودروها سبب افزایش غلظت ذرات معلق شده و در مناطق پرتردد کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: همچنین در طول روز با کاهش سرعت باد شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها محدود شده و بنابراین در اواخر وقت دوشنبه احتمال می‌رود که به ویژه در ساعات اوج ترافیک در مناطق پرتردد با افزایش غلظت ذرات معلق نسبت به شب گذشته روبه‌رو شویم که کاهش نسبی کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت.