رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: البته ایشان در راستای قانونگرایی و توجه به قانون حق دارند و ما هم خوشحالیم از این موضوع اما توقع داریم به موضوع افزایش سرانه تهرانی ها از بودجه تلاش کنند.

به گزارش مرور نیوز،  محسن هاشمی ، رییس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران اظهار کرد: در ایامی هستیم که مجلس در حال بررسی بودجه سال آینده است.

وی ادامه داد: بودجه را در نیمه آذرماه دولت به مجلس ارایه کرده و این متن را من به طور کامل مطالعه کردم تا ببینم برای شهروندان تهرانی چه تمهیداتی اندیشیده شده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: بررسی بنده حکایت از آن دارد که حق شهروندان تهرانی تضییع شده است و به موضوعات محیط زیست و دیگر توجه نشده است.

محسن هاشمی تصریح کرد: در بودجه سال بعد برای مسکن و اقدامات عمرانی برای هر تهرانی تنها دو هزار تومان در نظر گرفته شده است در حالی که در حوزه آموزش و پرورش برای هر ایرانی ۹۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: سهم محیط زیست برای هر ایرانی هفت هزار تومان در نظر گرفته شده است و این در حالی است که در حوزه عمران استانها استان تهران در پایین ترین رده قرار گرفته است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: دولت برای هر تهرانی و برای عمران این شهر تنها ۶۰ هزار تومان در نظر گرفته است.

محسن هاشمی افزود: جا دارد با توجه به مشکلات فعلی شهر تهران و همچنین آلودگی هوای تهران و مشکلات ترافیکی مجموعه دولت و مجموعه مجلس تلاش کنند تا بودجه لازم به این شهر تعلق گیرد.

وی خاطرنشان کرد: البته ایشان در راستای قانونگرایی و توجه به قانون حق دارند و ما هم خوشحالیم از این موضوع اما توقع داریم به موضوع افزایش سرانه تهرانی ها از بودجه تلاش کنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید وضعیت تهران از نظر آلودگی هوا و مشکلات ترافیکی به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد تا سال بعد در همین ایام مجدد چنین مشکلاتی را شاهد نباشیم.

محسن هاشمی ادامه داد: خسارت تعطیلی پایتخت روزانه هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که ما برای حمل و نقل عمومی و آلودگی هوا ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.