فرمانده مرزبانی ناجا گفت: یکی از وظایفی که بنده و همکارانم در مدت پنج سال گذشته تاکنون دنبال کرده ایم، بازگرداندن جایگاه مرز و مرزبانی در سطح ملی است؛ مرزبانی تنها نیروی مسلحی است که اختیار دارد با کشورهای همسایه تعامل داشته باشد.

به گزارش مرور نیوز،  سردار قاسم رضایی ، فرمانده مرزبانی ناجا در جلسه شورای تأمین شهرستان ماکو با ابراز رضایت از همدلی و همسویی اعضای شورای تامین شهرستان با مرزبانی اظهار کرد: جایگاه مرز و مرزبانی به جهات مختلف تا حدودی در کشور مغفول مانده و این در حالی است که در متن قانون اساسی برای مرزها جایگاه ملی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه مرز حساس است و هرگونه اتفاق در آن می‌تواند جهانی و بین المللی شود، افزود: این موضوع در قانون اساسی و نیروهای مسلح به مرزبانی نیروی انتظامی سپرده شده و از جایگاه ویژه ای در کشور و بین آحاد مردم برخوردار است.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: یکی از وظایفی که بنده و همکارانم در مدت پنج سال گذشته تاکنون دنبال کرده ایم، بازگرداندن جایگاه مرز و مرزبانی در سطح ملی است؛ مرزبانی تنها نیروی مسلحی است که اختیار دارد با کشورهای همسایه تعامل داشته باشد.

وی به وظایف مرزبانی در شرایط جنگی و غیرجنگی اشاره و بیان کرد: خوشبختانه طی یک دهه اخیر با حمایت های دولت و نیروی انتظامی تا حدودی خلاءهای مرزبانی برطرف شده است.

سردار رضایی با اشاره به ابلاغ طرح جامع مرزبانی، گفت: تصویب این طرح از سوی فرمانده معظم کل قوا نقطه عطفی در نیروهای مسلح بود؛ امروز مرزبانی به جایگاهی رسیده که به عنوان یک نیروی نظامی و دفاعی در کشور ایفای نقش می‌کند.