معاون عمرانی استانداری تهران گفت: سه منبع آرادکو، منابع دامی و آبفا می‌توانند از متهمان اصلی انتشار بوی نامطبوع در تهران باشند.

به گزارش مرور نیوز، محمد تقی‌زاده، معاون عمرانی استانداری تهران در خصوص جزئیات دومین جلسه بررسی منبع یا منابع انتشار بوی نامطبوع تهران اظهار کرد: در جلسه یکشنبه مقرر شد سه دستگاه شهرداری تهران، آبفا و محیط زیست بررسی‌هایی را در این زمینه انجام دهند و نتیجه را در جلسه بعدی ارائه کنند. همچنین جلسات بررسی منبع یا منابع انتشار بوی نامطبوع تهران به صورت هفتگی تا جمع‌بندی قطعی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در جلسه امروز شهرداری تهران در تکمیل گزارش قبلی خود گزارشی را ارائه کرد که موضوع جدیدی در آن نبود اما درخصوص تماس‌های تلفنی شهروندان در زمینه انتشار بوی نامطبوع با سامانه 137، تراکنش مناطق 22 گانه ارائه شد که در آن مشخص بود تماس‌ها بیشتر در محور منطقه 2، چمران و نواب بوده است.

وی ادامه داد: همچنین تیمی از شهرداری تهران امروز به جلسه آمده بودند که پس از بررسی‌ها و مطالعات نظرشان این بود که وارونگی هوا و رطوبت رابطه معناداری با انتشار بو در تهران ندارد. همچنین آنها معتقد بودند مصرف سوخت مازوت توسط کارخانه سیمان و برخی صنایع دیگر نیز رابطه معناداری با انتشار بوی نامطبوع در تهران ندارد. این موضوع درحالی توسط این کارشناسان رد شد که در حال حاضر سوخت مازوت مصرف نمی‌شود و براساس قول وزیر نفت به آنها سوخت گاز داده شده است.

معاون عمرانی استانداری تهران با اشاره به درخواست شهرداری تهران برای دادن فرصت جهت تکمیل مطالعات توسط این تیم گفت: تیم کارشناسی شهرداری کار خود را ادامه می‌دهند و در جلسه بعدی اطلاعات تکمیلی را ارائه خواهند کرد. همچنین 80 نقطه به عنوان نقاط انفصال شبکه فاضلاب که بعضاً تجمع فاضلاب نیز در آنها اتفاق می‌افتد، توسط شهرداری معرفی شد که ممکن است منبع بوی نامطبوع تهران باشند که آبفا این موضوع را رد کرد اما مقرر شد که این نقاط توسط شهرداری به مجموعه آبفا برای بررسی و تهیه گزارش معرفی شوند.

وی افزود: در این جلسه گزارشی نیز در مورد منابع انتشار بوی نامطبوع فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) ارائه شد. همچنین مقرر شد محیط زیست در فراخوانی با مراکز پژوهشی دانشگاه‌ها جهت ارائه پروپوزال برای عقد قرارداد طرح بررسی منشأ بوی نامطبوع تهران وارد عمل شوند.