معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری تهران گفت: گوشت دام سنگین 21 تا 22 هزار تومان خریداری می‌شود ولی در بازار با قیمت 60 هزار تومان عرضه می‌شود و باید اقداماتی صورت بگیرد تا دست دلال‌ها از بازار کوتاه شود و حاشیه سود آنها کاهش پیدا کند تا شاهد کاهش قیمت گوشت در سطح استان باشیم.

به گزارش مرور نیوز، محمد امامی امین، معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری تهران در جلسه ستاد تنظیم بازار استان در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز مباحثی در خصوص علت افزایش قیمت کالاها در استان تهران مطرح شد و قرار شد سازمان صنعت، معدن و تجارت بررسی‌های لازم را در این باره انجام دهد و در جلسه بعدی گزارش لازم را اعلام کند. 

وی خاطرنشان کرد: افزایش غیرقابل توجهی درباره قیمت بعضی از اقلام و کالاها از جمله حبوبات و آهن‌الات داشته‌ایم و باید در این خصوص بررسی‌های لازم انجام شود. 

وی ادامه داد: گوشت دام سنگین 21 تا 22 هزار تومان خریداری می‌شود ولی در بازار با قیمت 60 هزار تومان عرضه می‌شود و باید اقداماتی صورت بگیرد تا دست دلال‌ها از بازار کوتاه شود و حاشیه سود آنها کاهش پیدا کند تا شاهد کاهش قیمت گوشت در سطح استان باشیم. 

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری تهران درباره اقدامات صورت‌گرفته برای میوه شب عید نیز اظهار داشت: 4 هزار تن پرتقال و 3 هزار تن سیب با قراردادی که با تعاونی روستایی و سازمان صنعت، معدن و تجارت منعقد شده است، ذخیره خواهد شد و امیدواریم با توجه به وفور میوه، اتفاق خاصی نیفتد و همین روند نیز ادامه پیدا کند. 

* تا پایان سال 10 بازار میوه و تره‌بار احداث می‌شود

در همین راستا، سعید راد مدیرعامل سازمان میوه و تره‌بار شهر تهران نیز اظهار داشت: در 23 آبان نسبت به 23 آذر 4.5 تا 5 درصد افزایش قیمت میوه را در سطح شهر داشته‌ایم و این اختلاف قیمت بین میادین با سطح شهر بیشتر شده است. 

وی بیان داشت: در حال حاضر 246 میدان و بازار در 22 منطقه وجود دارد و تا پایان امسال 10 بازار دیگر به بازارهای سطح شهر تهران اضافه می‌شود و 20 بازار هم برای سال 99 احداث خواهیم کرد. 

وی خاطرنشان کرد: در ایام عید سه مرکز عرضه دام خواهیم داشت و 50 درصد میوه تره‌بار را سازمان میادین تأمین می‌کند و در حال حاضر قیمت گوشت گوساله در میادین 64 و 400 و گوشت گوسفندی 85 و 500 است. 

راد ادامه داد: ما آمادگی این را داریم که اگر محصولات را با قیمت پایین‌تر به ما عرضه کنند، قطعاً در میادین قیمت محصولات کاهش پیدا می‌کند.