وزیر بهداشت با تاکید بر پیگیری مطالبات معوق پرستاری، گفت: خوشبختانه با تلاش‌هایی که صورت گرفت، توانستیم قسمتی از این مطالبات را پرداخت کنیم و تا پایان سال نیز پرداخت مطالبات را خواهیم داشت.

به گزارش مرور نیوز،  سعید نمکی ، وزیر بهداشت امروز پنج شنبه در همایش روز پرستار در برج میلاد تهران گفت: وقتی من وزارت بهداشت را تحویل گرفتم، ۲۰ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق از دو سازمان بیمه‌ای و دولت داشتیم.

وی با عنوان این مطلب که شرمنده پرستاران هشتیم، گفت: در بازدیدهای استانی، با این موضوع مواجه می‌شدم که معوقات پرستاری بیش از یک سال و نیم پرداخت نشده است که تصمیم گرفتیم اصلاحاتی در این وضعیت ایجاد کنیم.

نمکی با تاکید بر پیگیری مطالبات معوق پرستاری، افزود: خوشبختانه با تلاش‌هایی که صورت گرفت، توانستیم قسمتی از این مطالبات را پرداخت کنیم و تا پایان سال نیز پرداخت مطالبات را خواهیم داشت.

وزیر بهداشت ادامه داد: تلاش می‌کنیم بعد از این معوقات پرستاری بیش از سه ماه نشود.

نمکی با خطاب قرار دادن معاون اول رئیس جمهور، گفت: ما مطمئن هستیم که پرستاران این پدیده را به حساب ما نمی‌گذارند.

وزیر بهداشت با انتقاد شدید از طرح قاصدک، افزود: بنده از اول هم به این طرح بی ربط قاصدک اعتراض داشتم، چون نه منطقی بود و نه عدالت بین رشته‌ای را تأمین می‌کرد.

وی گفت: طرح جایگزین آن را آماده کرده ایم و قبل از پایان سال، سامانه آن مستقر خواهد شد.

نمکی با عنوان این مطلب که پرستار باید شخصیت مستقل در نظام سلامت داشته باشد، افزود: در هویت بخشی به عنصر ارزنده نظام سلامت کشور دریغ نخواهیم کرد.