سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران امروز پنج شنبه ۱۹ دی ۹۸ خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران امروز پنج شنبه ۱۹ دی ۹۸ خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 115 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر نیز با شاخص 90 در وضعیت سالم قرار دارد.

نظری گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبحگاه روز پنجشنبه (19 دی 98)، انباشت آلاینده‌ها ‌همراه با افزایش تردد خودروها سبب برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق خواهد شد؛ هر چند با بارش رگبار برف و گاهی وزش باد از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خاطر نشان کرد: به تدریج با روند افزایش سرعت باد تا ساعات بعدازظهر شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم شده و کیفیت هوا در شراط مطلوب قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در شامگاه پنجشنبه با افزایش ترافیک و کاهش سرعت باد در مناطق پرتردد، کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: در صبح روز جمعه (20 دی 98) در برخی مناطق شاهد افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود که ناشی از انباشت آلاینده‌ها از شب گذشته و عدم وزش باد مؤثر خواهد بود.

نظری بیان کرد: در طی روز نیز با تداوم این شرایط جوی انتظار می‌رود افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها نسبت به روز قبل مشاهده گردد، به ویژه در مناطق پرتردد با تجمع آلاینده‌ها و به‌تبع آن شرایط نامطلوب کیفیت هوا روبه‌رو خواهیم شد.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: شایان‌ذکر است در ساعات پایانی جمعه با افزایش سرعت باد و افزایش میزان ناپایداری همراه با رشد ابر، از غلظت ذرات معلق نسبت به روز قبل کاسته خواهد شد و به دنبال آن بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش بینی می‌شود.