سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران امروز یکشنبه ۲۲ دی ۹۸ خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران امروز یکشنبه ۲۲ دی ۹۸ خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین ۷۳ در شرایط سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر نیز با شاخص ۸۶ همچنان در وضعیت سالم قرار دارد.

نظری گفت: بنا بر نتایج حاصل از پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در نخستین ساعات روز یکشنبه (22 دی 98) با برقراری شرایط مساعد جوی، شاهد کاهش غلظت ذرات معلق خواهیم بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط سالم قرار خواهد گرفت، اگرچه به‌تدریج با افزایش تردد خودروها بر غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و در مناطق پرتردد کیفیت هوا کاهش می‌یابد.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خاطر نشان کرد: با کاهش سرعت باد و افزایش پایداری جو در طول روز شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها محدود شده و انتظار می‌رود در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی بماند.

وی ادامه داد: افزایش ترافیک شبانگاهی شهر تهران نیز سبب افزایش غلظت ذرات معلق شده و برقراری شرایط ناسالم (به‌ویژه برای گروه‌های حساس) در اکثر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در صبحگاه روز دوشنبه (23 دی 98) با تداوم سکون و پایداری نسبی جو، هم‌زمان با آغاز تردد خودروها، غلظت ذرات معلق افزایش یافته و نسبت به روز گذشته از میزان بیشتری برخوردار خواهد بود. 

نظری بیان کرد: در طول روز نیز عدم وزش باد مؤثر و آسمان نیمه‌ابری تا تمام ابری، شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها را محدود کرده و احتمال می‌رود مشابه روز گذشته، در مناطق پرتردد کیفیت هوا در شرایط نامطلوب باقی بماند.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: شایان ذکر است در شامگاه دوشنبه نیز با ازدیاد تردد خودروها و انباشت آلاینده‌ها، برقراری شرایط نامطلوب برای بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.