سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۵ دی ۹۸ خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۵ دی ۹۸ خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 105 در شرایط نا سالم برای گروه های حساس قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر نیز با شاخص 112 همچنان در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

نظری گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در نخستین ساعات روز چهارشنبه (25 دی 98) کیفیت هوای تهران در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که عمدتاً ناشی از عدم وزش باد و پایداری جوی طی ساعات گذشته است.

وی افزود: در طی روز با تداوم پایداری و سکون جو شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد نشد، بنابراین انتظار می‌رود در ساعات پایانی چهارشنبه با افزایش حجم ترافیک همراه با انباشت آلاینده‌ها، کیفیت هوای پایتخت در محدوده ناسالم (به ویزه برای گروه‌های حساس) قرار بگیرد؛ هرچند در ساعات پایانی چهارشنبه افزایش نسبی سرعت باد تا حدودی سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد.

نظری بیان کرد: صبح روز پنجشنبه (26 دی 98) احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد وجود خواهد داشت که به دلیل شرایط نسبتاً مساعد جوی در ساعات گذشته نسبت به روز قبل از شدت کمتری برخوردار خواهد بود.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: در طی روز با افزایش ناپایداری و گاهی رشد ابر شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد، با این حال پیش‌بینی می‌شود در ساعات اوج ترافیک شامگاهی در پاره‌ای از مناطق پرتردد، افزایش غلظت ذرات معلق و به تبع آن کاهش کیفیت هوا را شاهد باشیم؛ اگرچه با افزایش سرعت باد در ساعات پایانی احتمال پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.