حمیدرضا شیران از احداث کارخانجات صنایع تبدیلی در مناطق محروم استان های کرمان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، آذربایجان غربی و کردستان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، حمیدرضا شیران مهمترین رویکرد هلدینگ صنایع غذایی سینا وابسته به بنیاد مستضعفان را سرمایه گذاری بر روی تولیداتی دانست که بیشتر نیاز طبقه متوسط و کم برخوردار را تامین می‌کند و افزود: قصد داریم با حمایت از تولیدات شیر و گوشت روستایی، رساندن آن‌ها به استاندارد مقبول و افزایش تولید ملی با استفاده از ظرفیت موجود مانع از التهاب‌های ناشی از تغییر نرخ ارز بر سبد غذایی مردم شویم.

* احداث کارخانجات صنایع تبدیلی بنیاد مستضعفان در مناطق محروم

وی با اشاره به ویژگی‌های این طرح تاکید کرد: مردم به لبنیات به عنوان یک غذای کامل نگاه نمی‌کنند و فست فود‌ها جایگزین استفاده از محصولات لبنی در خانوار‌ها شده اند که این سلامت مردم را به خطر انداخته است. از آنجایی که تولید شیر سنتی ارزانتر از تولیدات شیر صنعتی تمام می‌شود لذا شاید با این طرح بتوانیم سهم محصولات لبنی را در سبد غذایی خانوار‌ها افزایش دهیم و بخشی از فاصله ۴۰ درصدیمان با میانگین مصرف محصولات لبنی در جهان را پر کنیم.

* راه اندازی کارخانجات صنایع تبدیلی در مناطق محروم

شیران یکی دیگر از سیاست‌های این هلدینگ را احداث کارخانجات صنایع تبدیلی در مناطق محروم توصیف و تصریح کرد: کرمان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، آذربایجان غربی و کردستان از جمله استان‌هایی هستند که بنیاد با هدف اشتغالزایی و نه لزوما نگاه منفعت طلبانه اقتصادی در آن‌ها صنایع تبدیلی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: برای مثال در قلعه گنج کارخانه تولید روغن کنجد را احداث کردیم که نقش مهمی در افزایش انگیزه کشاورزان این منطقه برای کشت این محصول داشته است و یا در چهار محال و بختیاری کارخانه تولید کنسانتره انگور بخش قابل توجهی از تولید منطقه را خریداری می‌کند و این تضمین خرید، تولید انگور را به گونه‌ای قابل توجه در چهار محال و بختیاری افزایش داده است.

* رقیب بخش خصوصی نیستیم

مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی سینا درخصوص رشته فعالیت‌های این هلدینگ گفت: هلدینگ سینا دارای ۱۲ شرکت است که در ۷ رشته فعالیت مشغول ارائه محصول هستند، اما کل سهم بنیاد در سبد غذایی خانواده ایرانی کمتر از دو و نیم درصد است.

شیران با اشاره به برنامه ریزی بنیاد مستضعفان برای افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی سهم از بازار صنایع غذایی کشور گفت: افزایش سهم بنیاد در بازار صنایع غذایی به معنای افزایش تصدی گری در این حوزه نیست و ما به دنبال رقابت با بخش خصوصی نیستیم، بلکه ما به دنبال کاهش تنش در بازار نیاز‌های مردم هستیم.

وی با اشاره به سیاست بنیاد مستضعفان برای عرضه سهام شرکت‌های وابسته به بنیاد مستضعفان در بورس افزود: تمام شرکت‌های وابسته به هلدینگ صنایع غذایی سینا به جز دو شرکت، بورسی هستند و تلاش می‌کنیم تا سال آینده دو شرکت باقی مانده را نیز وارد بورس کنیم.