وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: دغدغه‌هایی که امروز پیرامون آموزش و پرورش را دربرگرفته چالش‌ها و مشکلات متنوعی است و باید تلاش کنیم با اولویت‌بندی مسائل نظام تعلیم و تربیت را برطرف کنیم.

به گزارش مرور نیوز،  محسن حاجی میرزایی ، وزیر آموزش‌ و پرورش صبح امروز پنجشنبه در جلسه شورای اداری نیشابور که در فرمانداری این شهرستان برگزارشد، اظهار کرد: شهید قاسم سلیمانی الگو و اسوه بزرگی برای جامعه و به‌خصوص جوانان است و مردم ما با حضور حداکثری در مراسم تشییع این شهید والامقام معرفت خودشان را نسبت به این خدمتگزار واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان دادند و در سوگ سردار سپاه اسلام عزاداری و همدردی کردند. این حضور گسترده نماد و نشانه بارزی از هوشمندی و بصیرت مردم ایران اسلامی است که قدرشناس خدمتگزاران واقعی خود هستند.

وی افزود: این وحدت و انسجام که حول شهادت این سردار بزرگ شکل گرفت نیاز اساسی جامعه ماست و ما در آموزش و پرورش وظیفه داریم دانش‌آموزان و نسل جوان را با این شخصیت بزرگوار آشنا سازیم و این الگوی مقاومت، استکبارستیزی و ظلم ستیزی را به آنان معرفی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: دشمن طی چند سال اخیر حداکثر فشارها را برای تحمیل دردها و رنج ها بر مردم در دستورکار قرار داده است و از هر امکانی که می‌توانست سود برد تا این فشارها را محقق سازد. هدف از این تحریم‌ها را شکستن مقاومت مردم ایران دانسته است تا از آرمان‌ها و اصول خود کوتاه آیند. شهادت سردار سلیمانی و حضور گسترده و یکپارچه مردم نشان داد نقشه‌های دشمن نقش برآب شده است و هیچ کدام از فشارها نتوانست در استواری، پایداری و مقاومت مردم ایران خللی ایجاد کند و این نشانه بزرگ همواره رمز موفقیت ملت ایران بوده است.

حاجی میرزایی در ادامه گفت: برحسب گستردگی جامعه و پیچیده شدن امور، تخصص‌ها به وجود آمد و هرکاری به دست متخصص آن کار سپرده شد. یکی از خطراتی که جامعه را تهدید می‌کند این موضوع است که این تفکیک و تمایز به وجود آمده در انجام امور نباید ما را از اهداف کلی دور کند و ماموریت اصلی ما حفظ عزت و استقلال ایران، ارتقای رفاه و کاستن از رنج‌ها و آلام مردم است و همه ما جمع شده‌ایم تا این اهداف را محقق سازیم بنابراین باید بهتر با هم ترکیب شویم و مهمترین فلسفه شوراهای اداری این است که بتوانیم چشم اندازهای مشترک را تعریف کنیم و از همه ظرفیت‌ها برای حل مسائل و مشکلات جامعه کمک بگیریم.

وی افزود: فعال کردن ظرفیت‌های بومی و محلی فلسفه تشکیل شوراها است و برای پیشرفت و توسعه منطقه و شهرستان خویش باید از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده را ببریم و این تشکل‌ها باید با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خویش در جهت کاستن از مشکلات مردم گام بردارد.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: هیچ تحول پایداری در جامعه اتفاق نخواهد افتاد مگر آنکه نقطه آغاز آن آموزش و پرورش باشد و محصول نهایی آموزش و پرورش باید پرورش و تربیت انسان‌های برجسته‌ای باشد تا در آینده در توسعه و پیشرفت منطقه خود مشارکت کنند.

* باید تلاش کنیم با اولویت‌بندی مسائل نظام تعلیم و تربیت را برطرف کنیم

وزیرآموزش‌ و پرورش تصریح کرد: دغدغه‌هایی که امروز پیرامون آموزش و پرورش را دربرگرفته چالش‌ها و مشکلات متنوعی است و باید تلاش کنیم با اولویت‌بندی مسائل نظام تعلیم و تربیت را برطرف کنیم.

وی افزود: حدود ۳۰ درصد فضاهای آموزش و پرورش ایمنی لازم و مناسب را ندارند و حتما باید جهت اصلاح این مدارس اهتمام داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: در راستای اصلاح و ارتقای فضاهای آموزشی در بودجه پیشنهادی آموزش و پرورش در سال ۹۹، مبلغ 2700 میلیارد تومان اعتبار را برای توسعه، بهبود و مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی درنظر گرفته‌ایم و به همان میزانی که خیرین نیک اندیش در این زمینه مشارکت داشته باشند اعتبار دولتی تخصیص می‌یابد.

وی در پایان اظهارکرد: بودجه آموزش و پرورش در سال آینده در مقایسه با بودجه بخش‌های بهداشت، صنعت، کشاورزی و خدمات بیشترین رشد و ارتقا را داشته است اما با توجه به گستردگی کار این بودجه ظرفیت لازم را برای حل تمامی مشکلات آموزش و پرورش ندارد.