استاندار تهران گفت: آموزش و پرورش ثروتمندترین و در عین حال فقیرترین وزارتخانه محسوب می‌شود و ما باید شرایطی را فراهم کنیم که آموزش و پرورش بتواند بر اساس قانون از مزایای ماده 5 استفاده کند.

به گزارش مرور نیوز،  انوشیروان محسنی بندپی ، استاندار تهران در همایش ملی گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش گفت: یکی از بنیادی‌ترین و اصلی‌ترین نهادهای اجرایی کشور آموزش و پرورش است که منشا تمام تحولات است.

وی بیان داشت: رشد و بالندگی دستگاه‌ها ارتباط مستقیمی به تلاش و پویایی این نهاد اجتماعی دارد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در پرورش یک انسان و شکوفایی استعدادها،  نقدپذیری،‌ مسؤولیت‌پذیری و همین طور رشد و بالندگی آموزش و پرورش در ابعاد مختلف نقش بسزایی دارد و ما باید مشخص کنیم که به چه مقدار به این بخش توجه می‌کنیم.

محسنی‌بندپی با بیان اینکه انسان توسعه یافته در گروی آموزش و پرورش توسعه یافته است، گفت: در تمام کشورهای توسعه یافته اولویت‌های اول، دوم و سوم به آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد.

استاندار تهران بیان داشت: قانون شوراهای آموزش و پرورش به عنوان مترقی‌ترین قانون مطرح می‌شود که تأثیر خوبی در حل مشکلات آموزش و پرورش دارد و نیازمند آن است که از تمامی استعدادها در حل مسائل آموزش و پرورش استفاده کنیم.

محسنی‌بندپی یادآور شد: رشد و توسعه مؤسسات و مشارکت‌های مردمی از جمله برنامه‌هایی است که در قانون آموزش و پرورش از آن یاد شده است.

وی  گفت: در مواد 16 و 18 قانون تمامی شهرداری‌ها موظف شدند نیازهای پیش‌بینی شده آموزش و پرورش را در جانمایی مکان‌ها مورد توجه قرار دهند.

استاندار تهران یادآور شد: آموزش و پرورش ثروتمندترین و در عین حال فقیرترین وزارتخانه محسوب می‌شود و ما باید شرایطی را فراهم کنیم که آموزش و پرورش بتواند بر اساس قانون از مزایای ماده 5 استفاده کند.

محسنی‌بندپی گفت: در استان تهران 8 زمین به نفع آموزش و پرورش تغییر کاربری داده شده است.