استاندار تهران با اشاره به لزوم توجه به شهرک‌های صنعتی خصوصی در سطح استان تهران گفت: به منظور کمک به فعالیت شهرک‌های خصوصی استان تهران که مصوبه هیات وزیران را دارند و مستثنی شدن آن‌ها از پرداخت عوارض، تغییر کاربری، نامه‌ای برای بررسی و اصلاح مصوبه ارسال می‌شود.

به گزارش مرور نیوز،  انوشیروان محسنی بندپی ، استاندار تهران در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با تاکید بر لزوم حفظ اشتغال موجود در سطح استان تهران و ایجاد اشتغال‌های جدید اظهار کرد: در شرایطی که دشمن با انواع تحریم‌ها به‌ویژه فشارهای اقتصادی به دنبال توطئه علیه کشور است، باید شرایط را برای اشتغال به گونه‌ای تسهیل کنیم که در مقابل دشمن ایستادگی داشته باشیم.

وی افزود: نباید با بخشنامه‌های دست و پاگیر مانع تولید صنعتگران و تولیدگران شویم بلکه باید برای هر مشکل در این حوزه راهکار مناسب اتخاذ کنیم تا فعالیت واحدها به‌ویژه واحدهای راکد تسهیل شود و فعالیت خود را از سر بگیرند.

محسنی بندپی با اشاره به لزوم توجه به شهرک‌های صنعتی خصوصی در سطح استان تهران تاکید کرد: به منظور کمک به فعالیت شهرک‌های خصوصی استان تهران که مصوبه هیات وزیران را دارند  و مستثنی شدن آن‌ها از پرداخت عوارض، تغییر کاربری، نامه‌ای برای بررسی  و اصلاح مصوبه ارسال می‌شود.

استاندار تهران با اشاره به هدف جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در جهت حل مشکلات واحدهای صنعتی گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید نامگذاری شده وظیفه همه مسئولان کمک برای تحقق این مهم است.

در بخش دیگری از این جلسه محمد امامی امین - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران - با اشاره به وضعیت شهرک‌های صنعتی خصوصی استان تهران گفت: تسهیل فعالیت هشت شهرک صنعتی یک ضرورت است که باید برای کمک به فعالیت واحدهای موجود در این شهرک‌ها از تمام ظرفیت‌های قانونی بهره بگیریم.

وی افزود: شهرک صنعتی خیرآباد مصوبه هیات دولت را دارد. با این حال اکنون مجبور به پرداخت عوارض مربوط به تغییر کاربری به میزان ۸۰ درصد قیمت زمین پس از کاربری است که پرداخت چنین هزینه‌ای برای آن دشوار و مانع فعالیت آنهاست.

امامی امین تاکید کرد: طبق تبصره ۲ ماده ۲ قانون اصلاح اراضی کشاورزی شهرک‌های صنعتی دولتی از پرداخت چنین عوارضی مستثنی هستند و در قانون جدید که در سال ۹۸ مصوب شد، تاکید شده که شهرک‌های صنعتی غیردولتی به مثابه شهرک‌های صنعتی دولتی تلقی شوند. با توجه به این موارد درخواست اصلاحیه مصوبه هیات دولت در مورد شهرک صنعتی خیرآباد که در سال ۹۶ مصوب شده و دیگر شهرک‌های صنعتی خصوصی استان را با امضای استاندار ارسال می‌کنیم تا پیگیر مستثنی شدن همه شهرک‌های صنعتی خصوصی استان تهران باشیم.