سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران امروز دوشنبه ۳۰ دی ۹۸ خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران امروز دوشنبه ۳۰ دی ۹۸ خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 82 در شرایط سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر نیز با شاخص 126 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، با توجه به عدم وزش باد همراه با مه و انباشت آلاینده‌ها از ساعات گذشته در نخستین ساعات روز دوشنبه (30 دی ۹۸) همزمان با آغاز تردد خودروها، در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

با تداوم این وضعیت جوی در طی روز و آسمان ابری، شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و در ساعات اوج ترافیک شامگاهی کیفیت هوا در مناطق پرتردد به محدوده ناسالم (به‌ویژه برای گروه‌های حساس) خواهد رسید.

شایان ذکر است در ساعات پایانی دوشنبه با افزایش نسبی سرعت باد، کاهش غلظت ذرات معلق و بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود. 

صبح روز سه‌شنبه (1 بهمن 98) هم‌زمان با ازدیاد تردد خودروها، تجمع ذرات معلق در برخی مناطق سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد هرچند با توجه به شرایط مساعد جوی طی ساعات گذشته، نسبت به روز قبل از میزان کمتری برخوردار خواهد بود. 

همچنین در طی روز با برقراری جو آرام، پراکندگی آلاینده‌ها محدود خواهد شد و بنابراین برای اواخر وقت سه‌شنبه، برقراری شرایط نامطلوب در برخی مناطق پایتخت به‌ویژه در ساعات اوج ترافیک شبانگاهی، پیش‌بینی می‌شود اگرچه در اواخر وقت سه شنبه نیز احتمال افزایش نسبی سرعت باد سبب کاهش غلظت آلاینده ها و بهبود کیفیت هوا خواهد شد.