رییس پلیس امنیت اقتصادی با بیان اینکه اجرای ناقص هدف‌مند کردن یارانه مشکلاتی را به وجود آورده است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم آثار ناگواری درباره جرایم اقتصادی داشته باشیم.

به گزارش مرور نیوز،  سردار محمدرضا مقیمی ، رییس پلیس امنیت اقتصادی قبل از ظهر امروز در نخستین همایش نقش امنیت در اقتصاد ملی و رونق تولید گفت: الزاماتی برای رونق تولید وجود دارد که ایجاد امنیت یکی از آن الزامات است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی افزود: در مجموعه امنیت اقتصادی، با پیش‌بینی و شناسایی تهدیدات و فرصت‌ها چند مرحله قبل از وقوع جرم وارد موضوع می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: در جرایم اقتصادی آنچه مشخص است، وضعیت جرایم رو به بهبود نیست، آمارها و تعدد پرونده‌ها نشان‌دهنده این است که باید بیشتر کار کنیم.

رییس پلیس امنیت اقتصادی  با بیان اینکه اجرای ناقص هدف‌مند کردن یارانه مشکلاتی را به وجود آورده است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم آثار ناگواری درباره جرایم اقتصادی داشته باشیم.

مقیمی ادامه داد: ما هدفمان کشف نیست، هدفمان پیش‌بینی و پیشگیری است و از اینکه آمار و ارقام ما در این حوزه افزایش پیدا کند خوشحال نمی‌شویم.

وی گفت: در ۹ ماهه گذشته بالغ بر ۶۸۰ درصد افزایش کشف ارزش ریالی نسبت به سال گذشته داشته ایم و ۱۵۰ درصد کشفیات در پرونده رباخواری داشتیم و در بحث احتکار تمام تلاشمان بر این بوده که احتکاری انجام نشود و همچنین ارزش ریالی پرونده قاچاق در ۹ ماهه امسال ۵۵ درصد افزایش داشته ایم.