مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان گفت: در سیلاب اخیر چهار هزار و ۱۰۰ راس دام تلف و بیش‌از ۷۰۰هکتار از اراضی کشاورزی عشایر سیستان و بلوچستان تخریب شده است.

به گزارش مرور نیوز، حمید طوقی، مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان در خصوص خسارات سیل سیستان و بلوچستان گفت: در سیلاب اخیر چهار هزار و ۱۰۰ راس دام تلف و بیش‌از ۷۰۰هکتار از اراضی کشاورزی عشایر سیستان و بلوچستان تخریب شده است.

او  ادامه داد: جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها در مناطق عشایری سیستان و بلوچستان در بخش‌های دام، کشاورزی، خدمات عشایری و ... خسارت زیادی وارد کرده است.

مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مناطق خسارت دیده عشایر صعب‌العبور و پراکنده است گفت: احتمال افزایش خسارت در این حوزه بسیار زیاد است.

او تصریح کرد: ۱۳۲ حلقه چاه مالداری و کشاورزی به طور کامل تخریب و هزار متر قنات و ۳۰دهنه چشمه خسارت دیده‌اند.

طوقی اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثر لوله‌های انتقال آب مناطق عشایری در مجاورت رودخانه‌ها و مسیل‌هاست ۲۰۰هزار متر لوله انتقال آب نیز در این منطقه خسارت دیده و از بین رفته است.

سامانه بارشی سیل‌آسایی که استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داد و وضعیت سیستان و بلوچستان را بسیار بدتر از دو استان دیگر کرد.

همزمان با بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان و جاری شدن سیلاب راه ارتباطی ۸۹۰ روستای این استان قطع شد که با تلاش شبانه روزی نیرو‌های امدادی، سپاه و بسیج ۸۶۰ مسیره بازگشایی شده است.

همزمان با بروز سیلاب دستگاه‌های خدمات رسان همچون سپاه و نیرو‌های مسلح با بسیج امکانات به کمک مردم سیلزده این خطه از ایران اسلامی شتافتند و از کمک رسانی به آنان دریغ نکردند، اما عمق فاجعه به حدیست که نیازمند عزم ملی و کمک همگان است.