اعضای شورای شهر تهران تعدادی از لوایح شهرداری در مورد اخذ عوارض در حوزه‌های مختلف را تصویب شد.

به گزارش مرور نیوز، امروز در یکصد و نود و سومین جلسه شورای شهر تهران موضوع یک فوریت چندین لایحه در خصوص اخذ عوارض در شهر تهران مورد بحث و گفتگو قرار گرفت که حامد مظاهریان معاون شهردار تهران در مورد این لوایح اظهار کرد: امروز 4 لایحه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در زمینه اخذ عوارض به شورا تقدیم کردیم و همه قید یک فوریت دارند. از اعضای شورا در خواست دارم به همه این لوایح رای موافق دهند تا 15 بهمن لوایح آماده شود و در سال 99 قابلیت اجرایی داشته باشند.

اولین لایحه یک فوریتی که در زمینه اخذ عوارض مطرح شد لایحه اصلاحیه مصوبه اخذ عوارض جهت حفظ و گسترش فضای سبز در تهران بود که این لایحه با 19 رای موافق به تصویب رسید.

در ادامه یک فوریت لایحه محاسبه و دریافت عوارض برای نصب و نگهداری دوره‌ای دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی مطرح شد که این موضوع نیز با 19 رای موافق اعضای شورای شهر تصویب شد.

همچنین لایحه بعدی لایحه یک فوریتی اخذ عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک و کنترل آلودگی هوا بود که این موضوع با واکنش الهام فخاری عضو شورای شهر تهران مواجه شد.

وی بیان داشت: اگر این لایحه و موضوع ضروری است چرا گزارش منسجمی در باره طرح ترافیک ارائه نمی‌شود. من مخالف تصویب یک فوریت آن هستم. چرا اثر طرح ترافیک در شهر را کسی پاسخگو نیست.

سرانجام این لایحه نیز با 17 رای موافق به تصویب رسید ولی لایحه چهارم در صحن شورا مطرح نشد.

همچنین در ادامه لایحه اخذ صدور پروانه ساختمانی بر اساس مرغوبیت مکانی ساختمان مطرح شد که با 18 رأی موافق به تصویب رسید.