مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: مراحل انتخاب مشاور ذی‌صلاح به منظور انجام مطالعات امکان سنجی احداث خطوط 8 تا 11 مترو تهران آغاز شده است. ‌

به گزارش مرور نیوز، علی امام، مدیرعامل شرکت مترو تهران در خصوص ساخت خط ۸ تا ۱۱ متروی تهران گفت: مراحل انتخاب مشاور ذی‌صلاح برای انجام مطالعات امکان سنجی احداث خطوط ۸ تا ۱۱ مترو تهران آغاز شده است. ‌

وی افزود: هدف از توسعه خطوط مترو در افق 1420 پوشش کل مناطق 22 گانه پایتخت و همچنین ایجاد شبکه و به هم پیوستگی خطوط ساخته شده و خطوط در دست احداث با ایجاد ایستگاه‌های تبادلی است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران خاطرنشان کرد:  در حال حاضر از مجموع 297 کیلومتر خطوط 1 تا 7 ، 234 کیلومتر ساخته شده و از مجموع 175 ایستگاه در خطوط مذکور، 125 ایستگاه به بهره برداری رسیده است. مطالعات اولیه برای توسعه خطوط مترو به 11 خط، نشان می‌دهد که 123 ایستگاه جدید در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. از سوی دیگر طول خطوط شبکه در حال تکمیل فعلی به 150 کیلومتر افزایش می‌یابد.

امام گفت: در این صورت مجموع طول خطوط مترو به حدود 447کیلومتر می‌رسد و این امر البته جدا از خطوط سریع السیر یا اکسپرس و خطوط مترو سبک است. 

وی با اشاره به این که ساخت خط 10 به لحاظ اجرا در اولویت قرار دارد، گفت: این خط با42 کیلومتر طول از انتهای بزرگراه‌های شهید باقرب و شهید بابایی آغاز و به سمت مسیر بزرگراه های شهید چمران، آیت الله هاشمی رفسنجانی، شهید همت و نیز وردآورد امتداد می‌یابد. 

امام با اشاره به محدوده عبور 3 خط جدید دیگر خاطرنشان کرد: خط 8 از مسعودیه، بزرگراه بعثت، قلعه مرغی، بزرگراه‌های شهید کاظمی، یادگار امام(ره)،آیت الله حکیم و شهید سپهبد قاسم سلیمانی(رسالت) تا خیابان سرسبز، خط 9 از دولت‌آباد، بزرگراه بسیج، پیروزب، نارمک، هنگام و بزرگراه شهید همت تا محدوده پارک جنگلی چیتگر و خط 11 از پارک چیتگر ، مناطق 18 تا 21 وابن بابویه امتداد دارند.

گفتنی است؛ پیش بینی‌های اولیه حاکی از آن است که در افق 1420با احداث 4 خط جدید مترو، ظرفیت بهره مندی روزانه با استفاده از این شبکه حمل و نقل عمومی ارزان قیمت، ایمن و سریع بیش از ۱۱.۵ میلیون سفر خواهد شد.