شهردار تهران گفت: اگر می‌خواهیم عرصه هنر توسعه پیدا کند باید عرصه رقابت را فعال کنیم و یکی از قوی‌ترین عرصه رقابت همین جشنواره فیلم فجر است.

به گزارش مرور نیوز،  پیروز حناچی ، شهردار تهران امروز در مراسم افتتاح سالن‌های جدید سینمایی در پردیس ملت اظهار کرد:  ایام فاطمیه و شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرای مرضیه (س)  را تسلیت می‌گویم.

شهردار تهران افزود: از کسی که تشییع جنازه‌اش بعد از تشییع بنیانگذار کبیر انقلاب اتفاق بزرگی در دوران معاصر محسوب می‌شود، یاد می‌کنم

حناچی تصریح کرد: حاج قاسم مسیری انتخاب کرده بود که مرضی رضای حق و همه مردم ایران بود اما آن خصیصه چه بود.

وی گفت: ما در قرآن داریم که گفته است رسول الله با کفار اشد بودند و با دوستان برخوردی رحمانه داشتند.

شهردار تهران ادامه داد: حاج قاسم مصداق این آیه بوده است. همه ما یادمان است که حاج قاسم در اربیل عراق چه کرد.

حناچی افزود: یادمان است که ایشان با رشادت در اربیل چه بر سر داعش آورد؛ آن هم در زمانی که هیچ‌کس حتی آمریکایی‌ها به اقلیم اربیل کمک نکردند.

وی خاطرنشان کرد: در غم سردار قاسم سلیمانی شیعه و سنی و ارامنه و سایر ادیان هم دردمند شدند و این چیزی نبود، جز نتیجه مشی زندگی حاج قاسم و باید از این همدلی ملی استفاده کرد.

شهردار تهران گفت: در سال ۸۲ در زلزله بم، همان زلزله‌ای که بیش از ۲۰ هزار کشته به جا گذاشت  و اگر نبود  فرودگاه بم، شاید تعداد دیگری هم کشته می‌شدند.

حناچی ادامه داد: خاطرم است در روز دوشنبه بعد از زلزله ریاست جمهوری وقت آمده بود به فرودگاه بم و همه گزارش می‌دادند؛ یکی از گزارش‌ها مربوط به شهید کاظمی و حاج قاسم بود.

وی ادامه داد این عزیزان گفتند که در کمترین زمان یعنی حدود ۱۲ ساعت بیش از ۱۵۰ پرواز نشسته ‌و برخواسته است.

شهردار تهران افزود: شهید کاظمی می‌گفت یک هواپیما اول باند بود، یک هواپیما وسط باند و یک هواپیما در انتهای باند پریده بود.

حناچی تصریح کرد: در آن حادثه هشت هزار مجروح زلزله به صورت عاجل حمل و نقل شدند که اتفاقی نادر در کل دنیا محسوب می‌شود.

وی گفت: در پردیس سینمایی ملت هستیم که اثری است برای عرضه هنر و از سوی دیگر یک معماری فاخر دارد.

شهردار تهران ادامه داد: بعد از پردیس سینمایی آزادی این دومین پردیسی است که در آن به معماری هم توجه شده است و تلاش شد تا از حداکثر ظرفیت آن استفاده شود.

حناچی افزود: مشکلات زیربنایی اینجا مثل پارکینگ و دسترسی هم تا حدود زیادی حل شده است و در حال حاضر در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار بود کارهای بزرگی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم عرصه هنر توسعه پیدا کند باید عرصه رقابت را فعال کنیم و یکی از قوی‌ترین عرصه رقابت همین جشنواره فیلم فجر است.

شهردار تهران گفت: همین پردیس هم یکی از مکان‌های اصلی برگزاری جشنواره فیلم فجر بوده و پذیرای هنرمندان خواهد بود.

حناچی ادامه داد: حمایت‌های ما از جشنواره همه‌اش مالی نیست و گاهی مواقع بستر سازی مناسب است برای بهتر برگزار شدن یک جشنواره.

وی افزود: اعتقاد داریم که ارتقای کیفیت زندگی مردم و پر کردن اوقات فراغت آنها باعث خواهد شد تا الان و دردهای آنها کاهش یافته و زندگی بهتری داشته باشند.

شهردار تهران گفت: از آقای امرودی می‌خواهم که برای گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی و زنده نگه داشتن یاد ایشان کار ویژه‌ای انجام گیرد؛ زیرا یادمان نباید برود که اگر حاج قاسم و همراهانش نبودند معلوم نبود، امروز داعش کجا بود.