رئیس پلیس پایتخت گفت: کلانتری‌ها باید مامن و پناهگاه مردم بوده و باید نقش تاثیر گذار و تعیین کننده ای در رتق و فتق مشکلات مراجعین داشته باشد.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در جمع سر کلانتران و روسای کلانتری‌های پلیس پیشگیری پایتخت با تاکید بر اینکه باید دارای چشم انداز و هدف و برنامه‌ای مدون و حساب شده، باشید، اظهار داشت: به تقوای الهی و نظم مقید باشید و زیر دستان خود را به این مهم توصیه کنید چراکه با تقوای الهی محتوای امور به سامان می‌شود و با نظم کارها ساختار مشخص و درستی پیدا می‌کنند.

وی با تشریح عملکرد ماموریت‌های کلانتری‌ها و تاکید بر لزوم مداقه و تعهد در انجام ماموریت‌ها، گفت: کلانتری‌ها باید مامن و پناهگاه مردم بوده و باید نقش تاثیر گذار و تعیین کننده ای در رتق و فتق مشکلات مراجعین داشته باشد.

رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه صرفاً به دنبال تشکیل پرونده و ارجاع آن به مراجع قضائی نباشید بلکه با استفاده از ظرفیت مشاوران و مددکاران حاضر در کلانتری‌ها به دنبال ایجاد مصالحه و حل و فصل مشکلات مراجعان باشید، افزود: باید قریب به اتفاق پرونده‌هایی که به کلانتری وارد می‌شود باید از طریق کارشناسان مشاوره و مددکاری مختومه و به نوعی ختم به خیر شوند.

سردار رحیمی با تاکید بر لزوم بکارگیری و استفاده از ظرفیت بسیج و پلیس افتخاری، اعلام داشت: لازم است از همه ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی برای تامین امنیت و آرامش جامعه استفاده نمائیم و همه توان و امکانات خود را در این زمینه به کار بگیریم و فراموش نکنیم که هرگونه کم کاری و کم فروشی در این زمینه خیانتی بزرگ در حق مردم است.

رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه نباید کسی به امنیت و آسایش مردم خدشه‌ای وارد نماید، بیان داشت: کلانتری‌ها نماد و نشانه امنیت و آرامش یک محله هستند که وجود آنها باید برای مردم آرامش بخش و برای مجرمان و خلافکاران رعب آور باشد و اگر اینگونه باشد کلانتری توانسته است به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.