وزیر آموزش و پرورش گفت: جنس انقلاب ما از جنس آگاهی و هوشیاری بوده و برفهم و ادراک انسان‌ها استوار است و مخاطب انقلاب ما اندیشه و فکر انسان هاست.

به گزارش مرور نیوز،  محسن حاجی میرزایی ، وزیر آموزش و پرورش همزمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به کشور و در مراسم زنگ نواختن انقلاب، با بیان اینکه یکی از توصیه های قرآنی ما یادآوری روزهای الهی است، گفت: برگزاری بزرگداشت این ایام یک اقدام تشریفاتی نیست، بلکه به علت آثاری که بر روح و جان انسان ها برجای می‌گذارد یک توصیه الهی است.

وی با اشاره به خاطرات به یادماندنی ایام ورود امام خمینی به میهن در سال 57 تصریح کرد: یک استقلال بی نظیر از امام امت پس از 15 روز دوری از وطن را شاهد بودیم و حضور گسترده مردم نشان داد امام ملت پیوندی عمیق و جداناشدنی با ملت دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همه مردم ایران از پیر و جوان و شهری و روستایی در این مراسم حضور داشتند گفت: این روز بزرگ را یادآوری می‌کنیم، زیرا بخشی از تاریخ و شناسنامه ملت ایران بوده و حضور امام در یک مدرسه حامل پیام های مهمی است و اندیشه در انتخاب این مکان، اندیشه شگرفی از ویژگی های انقلاب است. برگزاری مهمترین جلسات انقلاب و محلی برای اقامت و ملاقات امام با امتشان در اینجا نشان می‌دهد مدرسه جایگاهی رفیع و تاثیرگذار دارد و کانون تحولات اجتماعی است. جنس انقلاب ما از جنس آگاهی و هوشیاری بوده و برفهم و ادراک انسان‌ها استوار است و مخاطب انقلاب ما اندیشه و فکر انسان هاست.

وی با اشاره به اینکه اصلی ترین سرمایه هر جامعه ای انسان ها هستند گفت: تحول واقعی زمانی رخ می‌دهد که در درون انسان ها تغییراتی رخ دهد. اینکه موسسان مدرسه رفاه شهیدبهشتی، شهید باهنر، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، توکلی و... بودند بیانگر آن است که موسسان مدرسه و فعالان عرصه انقلاب یکی هستند و حامل پیام بزرگی از پایگاه فرهنگی و اصیل و برجسته انقلاب اسلامی است.

حاجی میرزایی ادامه داد: اگر انقلاب توانست دنیا را متحول کند نشان می‌دهد خاستگاه فرهنگی داشته و دارای رهبران فرهنگی بوده است. مدرسه درمنطق انقلابیون جایگاه بزرگی دارد. فرهنگیان پای اصلی استمرار نظام فرهنگیان بودند و بخشی از مسئولین کشور، فرهنگی بودند. شهید همت از پشت میز مدرسه، فرمانده لشکر شدند.