رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: مددجویان سرپرست خانوار در مناطق سیل زده علاوه بر کمک‌های دولت و بنیاد مسکن مبلغ ۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض در منطقه روستایی دریافت می‌کنند که این مبلغ در منطقه شهری ۲۰ میلیون تومان است.

به گزارش مرور نیوز،  وحید قبادی دانا ، رییس سازمان بهزیستی کشور درباره اقدامات بهزیستی در مناطق سیل زده گفت: در شهرهای کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان شاهد وقوع سیل بودیم و مددجویان سازمان بهزیستی که جز گروه‌های آسیب‌پذیر هستند در مراکز شبانه روزی و روزانه ما آسیب دیدند. به این ترتیب در هفته اول وقوع سیل، بهزیستی میزان آسیب‌ها را بررسی کردیم که شامل مواردی مانند، آب گرفتی منزل  تخریب ساختمان، آسیب زمین کشاورزی، آسیب وسایل منزل بود. 

وی با بیان اینکه برای افرادی که در مناطق سیل زده بودند مبالغی به عنوان کمک هزینه سیل در کارت بانکی آنها شارژ شده است، تصریح کرد: در استان هرمزگان به ۸۵۰ خانوار، در منطقه جنوبی کرمان به ۹۵۰ خانوار و به ۵۵۰۰ خانوار در روستاهای  ۶ شهرستان چابهار، کنارک، نیکشهر، فنوج، دلگان در مرحله اول این واریز صورت گرفت که در مرحله دوم نیز ۲۷۵۰ خانوار اضافه شدند. 

رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: این مبالغ از ۳۵۰ تومان تا یک میلیون تومان است که در کارت بانکی آنها شارژ می‌شود. همچنین ۲۷۵۵  خانوار در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان که در نوبت بودند تا تحت پوشش بهزیستی قرار گیرند، بعد از وقوع سیل تحت پوشش قرار گرفتند. همچنین کمک‌های مستمر از دی ماه روی کارت بانکی آنها شارژ می‌شود. 

قبادی دانا با بیان اینکه یک میلیارد تومان برای رفع آسیبی که به مددجویان در مناطق سیل زده وارد شده بود هزینه شد، ادامه داد: همچنین ۲ میلیارد و۷۵۰ میلیون تومان کمک غیر نقدی در سیستان و بلوچستان صورت گرفت. مددجویان سرپرست خانوار علاوه بر کمک‌های دولت و بنیاد مسکن مبلغ ۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض در منطقه روستایی دریافت می‌کنند که این مبلغ در منطقه شهری ۲۰ میلیون تومان است.

رییس سازمان بهزیستی گفت: حساب بانکی برای کمکهای مردمی از رسانه ملی اعلام شد که کمکها ۲ میلیارد تومان تا امروز جمع آوری شده است که به مددجویان بهزیستی که در سیل آسیب دیده اند اختصاص پیدا می‌کند.