امکان رزرو پارک حاشیه‌ای توسط اپلیکیشن در شورای شهر تهران تصویب شد.

به گزارش مرور نیوز، صبح امروز یکشنبه ۱۳ بهمن بررسی جزئیات لایحه پارک  حاشیه‌ای روی میز شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت و اعضای شورای شهر پیشنهادهای خود را مطرح کردند و زهرا نژاد بهرام در این خصوص گفت: پیشنهاد من این است که امکان رزرو پارک حاشیه‌ای با استفاده از اپلیکیشن به مدت سه ساعت در محدوده‌های شهری امکان پذیر باشد.

وی با بیان این که شهرداری تهران می‌تواند براساس این پیشنهاد با استارت‌آپ‌های مختلف وارد مذاکره شود و یک اپلیکیشن برای رزرو پارک حاشیه‌ای ارائه کند، ادامه داد: با این روش می‌توانیم پارک حاشیه‌ای را بهتر مدیریت کنیم و از تردد مدام خودروها برای پیدا کردن جای پارک‌ کاسته می‌شود.

حجت نظری در واکنش به این پیشنهاد گفت: این که تهمیداتی اندیشیده شود تا فضای پارک حاشیه‌ای از قبل مشخص شود می‌تواند ترافیک را کم کند و حتی شاید پدیده پارک دوبل را نیز بتوانیم کنترل کنیم.

محسن هاشمی نیز در واکنش به این پیشنهاد گفت: اگر یک شهروند توسط اپلیکیشن جای پارک را رزرو کرد اما فرد دیگری خودروی خود را در آن محل پارک کرد تکلیف چه می‌شود؟ ممکن است دعوا شود مگر این که المانی طراحی شود که به محض رزرو جای پارک این فضا فریز شود وگرنه آقای امینی مجبور است در کمیسیون حقوقی یک کمیته تشکیل دهد تا دعواهایی که بر سر جای پارک انجام می‌شود را بررسی کند.

نژاد بهرام در واکنش به این سخنان هاشمی گفت: خودروهای دروبین داری که در حال حاضر فضای پارک حاشیه‌ای را کنترل می‌کنند ، می‌توانند به گونه‌ دیگری طراحی شوند تا خودروهایی که به صورت غیر مجاز در محل‌های از پیش رزرو شده توقف کرده‌اند، نیز شناسایی شوند.

نهایتا این پیشنهاد با دریافت اکثریت آرا به تصویب رسید.