فرمانده ناجا گفت: خیلی از پرونده‌های بزرگ فساد ایران را نیروی انتظامی کشف کرده و بعد از کشف کردن در اختیار قوه قضاییه قرار داده است اما خودمان به دلیل موازی‌کاری اعلام نکرده ایم.

به گزارش مرور نیوز،  سردار حسین اشتری ، فرمانده نیروی انتظامی صبح امروز دوشنبه در اولین همایش ملی ناجا و جامعه اسلامی مبتنی بر منظومه فکری مقام معظم رهبری گفت: افتخار نیروهای مسلح به شهدای خودشان است، شهید سلیمانی که دیگر افتخاری برای تمام جامعه ایران است.

وی افزود: چهل و یکمین سال پیروزی مردم بزرگ میهن اسلامی و سالگرد چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب را تبریک عرض می‌کنم و علت اینکه این انقلاب پابرجا بود این است که انقلاب در باورها و اعتقادات ما جا گرفته و مردم پای این انقلاب بوده‌اند.

سردار اشتری ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی گروه‌های تجزیه طلب و منافقین همه علیه ایران قد برافراشتن و بعد از آن هم جنگ بر ما تحمیل شد ولی مردم ما با هدایت‌های امام خمینی ایستادگی کردند.

فرمانده ناجا تصریح کرد: هر کدام از این توطئه‌هایی که اتفاق افتاد می‌توانست نظام سیاسی یک کشور را از بین ببرد ولی ما با اقتدار ایستادیم و ان شاء الله چله دوم انقلاب را با هم جشن می‌گیریم.

وی خاطرنشان کرد: مرحله بعد از انقلاب اسلامی، دولت اسلامی است نه فقط دولت بلکه تمام کارگزاران و تمام قوا را شامل می‌شود، ما الان در حال تشکیل دادن دولت اسلامی هستیم.

سردار اشتری بیان کرد: بعد از دولت اسلامی تشکیل دادن جامعه اسلامی را در پیش داریم، جامعه اسلامی یعنی به غیر از حاکمان، تمامی مردم زندگی خود را بر مبنای اسلام بگذارند و همه باهم (حکومت، دولت، مردم) موظف هستند تا جامعه اسلامی را شکل دهند.

فرمانده ناجا گفت: مرحله بعد از تشکیل جامعه اسلامی، شکل گیری تمدن اسلامی است که ان شاء الله تمام جهان به سمت قرب الی الله بروند.

وی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در تشکیل جامعه و دولت اسلامی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب ناجا باید یک نیرویی باشد در تراز انقلاب و جامعه ایران باشد و در مرحله اول حافظ جان و مال و ناموس مردم باشد.

به گفته سردار اشتری بیش از ۱۳ هزار شهید و ۲۰ هزار جانباز نشان می‌دهد که نیروی انتظامی بعد از انقلاب به وظایف خود به خوبی عمل کردند، قبل از انقلاب پلیس در خدمت طاغوت بود و بعد از انقلاب پلیس در خدمت مردم بوده است.

فرمانده ناجا ادامه داد: در بین ۳۲ دستگاه از مردم سوال شده که اعتماد شما به کدام دستگاه بیشتر است، مردم به عنوان دومین دستگاه از سوی مردم انتخاب شده است.

وی ادامه داد: یکی از دستگاه‌هایی که مبارزه علیه فساد را همراه با دستگاه قضائی آغاز کرده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی است. خیلی از پرونده‌های بزرگ فساد ایران را نیروی انتظامی کشف کرده و بعد از کشف کردن در اختیار قوه قضاییه قرار داده است اما خودمان به دلیل موازی‌کاری اعلام نکرده ایم.

سردار اشتری گفت: بیش از ۷۰ درصد پرونده‌هایی که به پلیس ارجاع می‌شود منجر به صلح شده است. مراکز پلیس باید بیشتر حالت مشاوره‌ای و مددجویی بگیرد.

سردار اشتری گفت: ما پلیس مقتدر، مهربان و هوشمند می‌خواهیم؛ هوشمندسازی برای پلیس خیلی مهم است و باید برای رسیدن به پلیس در تراز انقلاب و پلیس هوشمند باید تلاش کنیم.