شهردار تهران گفت: امروز شرایطمان شبیه سال ۶۷ هست و شاید هم کمی بدتر. امروز شلیک های سال ۶۷ دشمنان تبدیل به شلیک های اقتصادی شده است و تلاش می کنند تا انقلاب را نگذارند پیش برود.

به گزارش مرور نیوز،  پیروز حناچی ، شهردار تهران در مراسم افتتاح پروژه زیرگذر استاد معین اظهار کرد: اگر امروز عزت و افتخاری داریم و روی پای خودمان ایستاده ایم و تلاش می کنیم مشکلات را حل کنیم به واسطه اعتماد به نفسی است که از انقلاب به ما رسیده است.

وی ادامه داد: علما می گویند آنچه علت به وجود آوردن یک موجود است علت بقای آن هم هست انقلاب ما را وحدت کلمه به وجود آورد و بقای انقلاب هم در کنار وحدت کلمه محقق می شود.

شهردار تهران افزود: طبیعتا در گام دوم انقلاب یاد گرفتن اینکه در کنار اختلاف نظر و سلیقه و عدم تطابق آن چگونه مصالح اصلی را گم نکنیم و راه را گم نکنیم از اهمیت بالایی برخوردار است.

حناچی تصریح کرد: خون شهدای انقلاب اسلامی و کسانی که سالها تلاش کرده اند در دورانی که مبارزه هزینه داشت و هر کسی هزینه نپرداخت باید با اهمیت دانسته شود و امروز باید از این امانت الهی تلاش کنیم.

وی گفت: قانون اساسی تحت رهبری و زعامت مقام معظم رهبری هدایت کننده مسیر ماست و در زمانی که دشمن کمر بسته است که کشور را به زمین بزند هیچ راهی جز وحدت کلمه نداریم.

شهردار تهران ادامه داد: امروز شرایطمان شبیه سال ۶۷ هست و شاید هم کمی بدتر. امروز شلیک های سال ۶۷ دشمنان تبدیل به شلیک های اقتصادی شده است و تلاش می کنند تا انقلاب را نگذارند پیش برود.

حناچی خاطرنشان کرد: در خصوص پروژه استاد معین ما نقشی در طراحی آن نداشتیم که اگر داشتیم شاید جور دیگری آن را طراحی می کردیم تا امروز عده ای از شهروندان ناراضی نباشند.

وی گفت: در مدل های ترافیکی و بررسی های لازم برای تبدیل یک شریان درجه دوم به درجه یک به این موضوع توجه می شود که این تغییرات ایا باعث ایجاد تغییراتی در شهر و محله می شود و اگر این تغییر ایجاد می شود چه مشکلاتی ایجاد می کند.

شهردار تهران اظهار داشت: هیچ وقت کسی فکر نمی‌کرد دو طبقه شدن صدر تاثیری در کاهش ترافیک نداشته باشد. این پروژه گران ترین پروژه ما بوده است اما امروز از اثر گذاری فاصله گرفته است.

حناچی افزود: امروز در دنیا دارند به این موضوع فکر میکنند که ایجاد مسیرهای بیشتر برای یک شهر مفید است یا کاهش استفاده از خودرو و کمتر کردن ترددهای خودرویی.

وی بیان کرد: امروز در ۱۵۰ محله شهر تهران از مجموع ۳۵۰ محله دفاتر توسعه محله ای داریم و این دفاتر گسترش پیدا می کند تا نظرات مردم را درخصوص ضرورت های هر محله احصا کنند. بدنه ما در شهرداری تهران نمی داند یا نتوانسته است که چگونه خواسته های مردم را به پروژه تبدیل کند که این یک چالش برای ما محسوب می شود زیرا در بسیاری از موارد لزوما چیزی که ما آن را مشکل و نیاز قلمداد میکنیم از نظر مردم مشکل و نیاز نیست.

وی گفت: امروز مکانیزم لازم برای تبدیل خواسته های مردم به پروژه وجود نداشته یا ضعیف است و باید به این سمت حرکت کنیم. در قرآن هم گفته شده است که آنهایی موفق اند که همه قول ها و موضوعات و نظرات را بشنوند و از بینش بهترین را انتخاب کنند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: ما باید یاد بگیریم که خواسته های مان را چگونه مطرح کنیم تا تاثیر بهتری بگذارد. امروز عده ای به من اعتراض داشتند اما آیا بررسی کرده اند که نظر آنها برای محله استاد معین مفید است؟ اگر مشکلاتشان بیشتر شد چه باید کرد.

وی افزود: نحوه طرح مسایل می تواند شما را در بالا بردن کیفیت محلات کمک کند یا اینکه خدای نکرده کیفیت زندگی محله را کمتر کند. یک گلایه هم از مردم دارم. جایی که باید از برخی کارها خوشحال باشیم می بینیم که مسائلی مطرح می شود که درست نیست.

حناچی گفت: شما که گفتید ما چند سال است خاک میخوریم من از شما عذرخواهی میکنم اما ما یک سال است که ساخت مجدد این پروژه را به دست گرفته ایم و کاش شما می دیدید که همان زمانی که به شما وعده دادیم پروژه را افتتاح کردیم.این پروژه به درجه اهمیت از سخت ترین پروژه های شهر تهران بوده است مثل این می ماند که شما یک ماشین روشن و در حال حرکت را بخواهید تعمیر کنید.