رییس بنیاد مستضعفان با تاکید بر نقش پررنگ مردم در جمهوری اسلامی و همچنین لزوم اعتماد آفرینی برای مردم و انتظار آن‌ها از مسئولان کشور گفت: مردم باید به عملکرد مسئولین نظام اعتماد کنند و باید رفتار ما برای مردم اعتماد آفرین باشد.

به گزارش مرور نیوز،  سید پرویز فتاح ، رییس بنیاد مستضعفان در مراسم واگذاری ۷ هزار فقره از اسناد زمین‌های مصادره شده توسط پهلوی به مالکان آن‌ها با گرامیداشت دهه مبارک فجر و چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی (ره) یک طلبه ساده بود، ولی چون بنده صالح و عبد خداوند بود، خداوند دل‌های همه دنیا را در اختیار او قرار داد.

رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به ساده زیست بودن امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی همواره ساده زیست بود و این ساده زیستی را می‌توان در همه ابعاد زندگی او و حتی در خانه، زندگی و رفتار ایشان دید.

وی با مقایسه سادگی زندگی امام با ظلم‌هایی که در دوران پهلوی بر مردم ایران رفت گفت: ۲ روز پیش از دفاتر املاک پهلوی رونمایی شد و جالب آنجا بود که در این دفاتر، اسناد شش دنگ تعداد زیادی روستا، مرتع و زمین‌های کشورمان ثبت شده بود که به نام پهلوی خورده بود؛ املاکی که با ظلم و غصب در تملک پهلوی قرار گرفته بود؛ در چنین شرایطی بود که امام خمینی (ره) به میدان آمد و انقلابی متولد شد که هدفش برچیدن این بساط بود.

فتاح با تاکید بر نقش پررنگ مردم در جمهوری اسلامی و همچنین لزوم اعتماد آفرینی برای مردم و انتظار آن‌ها از مسئولان کشور گفت: مردم باید به عملکرد مسئولین نظام اعتماد کنند و باید رفتار ما برای مردم اعتماد آفرین باشد.

وی با اشاره به بازگرداندن املاک غصب شده توسط پهلوی به مالکان اصلی این املاک توسط بنیاد مستضعفان و با دستور مقام معظم رهبری گفت: ما در بازگرداندن این املاک به مردم، هیچ منتی نداریم چراکه این املاک، برای مردم است و به آن‌ها بازگردانده می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان بخشی از طولانی شدن فرایند واگذاری این املاک را به دلیل سخت بودن و زمان بر بودن فرایند تفکیک این املاک دانست و گفت: نکته قابل توجه آن است که صدور سند این املاک به نام مالکانشان، باعث می‌شود تا هم این زمین‌ها ارزش افزوده پیدا کنند و هم مالکانشان که تا پیش از این به دلیل عدم دارا بودن سند، قادر به استفاده از تسهیلات بانکی نبودند، بتوانند از وام و تسهیلات بانکی استفاده کنند.

فتاح گفت: تا امروز ۸۵ هزار فقره از این اسناد در قالب اسناد علوی به مردم واگذار شده و با احتساب واگذاری این ۷۰۰۰ سند در ۵ استان، کل اسناد علوی واگذار شده به مردم به ۹۲ هزار فقره سند می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه باید این واگذاری‌ها سرعت بگیرد افزود: علاوه بر این املاک، بنیاد مستضعفان در استان گلستان، املاکی را در اختیار دارد که مشمول اسناد علوی نمی‌شوند لذا در جلسه امروز با استاندار، اعلام کردیم، آماده ایم که هر ملکی از املاک بنیاد را که می‌تواند گرهی از مشکلات مردم استان باز کند، در اختیار مردم برای استفاده عمومی و در جهت توسعه استان قرار دهیم.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: این اقدام را انجام می‌دهیم تا بعد از این بهانه‌ای وجود نداشته باشد که املاک بنیاد مستضعفان مانعی برای توسعه و پیشرفت استان است.

وی خاطرنشان کرد: ما با اطمینان می‌گوییم که همه منافع املاک بنیاد باید در اختیار مردم قرار گیرد چراکه معتقدیم آنچه از این زمین‌ها می‌ماند همان چیزی است که در خدمت مردم قرار گرفته.

فتاح ادامه داد: همانطور که این املاک گره‌ای از خاندان پهلوی باز نکرد ما هم باید مراقب باشیم که اگر از این املاک برای گره گشایی مردم استفاده نکنیم این املاک به درد ما هم نخواهد خورد.

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین با اعلام خبر اتمام واگذاری اسناد علوی تا پایان سال ۱۴۰۰ گفت: با توجه به اینکه بنیاد مستضعفان، عزمش را برای بازگرداندن املاک مصادره شده توسط پهلوی به مردم جزم کرده، عمده این اسناد تا پایان سال ۱۳۹۹ و تمامی اسناد این املاک تا پایان ۱۴۰۰ به مالکان آن‌ها بازگردانده خواهد شد.

فتاح در ادامه با اشاره به خدمات زیربنایی بنیاد مستضعفان در استان گلستان گفت: بنیاد مستضعفان کارهای زیربنایی خوبی همچون نیروگاه علی آباد، کارخانه سیمان، مجتمع‌های کشاورزی و ساخت بیمارستان در این استان انجام داده و علاوه بر آن در مراوه تپه نیز خدماتی در قالب مناطق آبادانی و پیشرفت، مثل آنچه در قلعه گنج کرمان انجام شد، ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: بنیاد مستضعفان در مراوه تپه، با نگاه اشتغال زایی و آبادانی برای رفع محرومیت ورود می‌کنیم و البته در کنار دولت خواهیم بود و حضور ما مانع وظایف دولت در این بخش نخواهد بود.

رئیس بنیاد مستضعفان در پایان با تقدیر از مردم گلستان، یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای حرم را گرامیداشت و با اشاره به شهادت سردار سلیمانی گفت: ما اطمینان داریم که راه سلیمانی ادامه خواهد داشت.