رییس سازمان زندان‌ها با تاکید بر اهمیت رعایت حقوق شهروندی مردم گفت: برخورد خوب با مردم حداقل کاری است که می توانیم انجام دهیم.

به گزارش مرور نیوز،  اصغر جهانگیر ، رییس سازمان زندان‌ها در سفر به شهرستان دشتستان و در جمع قضات این شهرستان اظهار کرد: ما باید بتوانیم ابتدا عدالت و امنیت را در جامعه بر قرار کنیم تا در پرتو آن توسعه همه جانبه و پایدار حاصل شود.

رییس سازمان زندان‌ها با تاکید بر اهمیت رعایت حقوق شهروندی مردم گفت: برخورد خوب با مردم حداقل کاری است که می توانیم انجام دهیم.

جهانگیر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی از مشکلات قضایی به علت عدم آشنایی مردم با قوانین است که لازم است اقدامات لازم برای آشنایی مردم با قوانین به عمل آید.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه اظهار داشت: در مجموعه قضایی باید آنگونه عمل کنیم که مردمی که برای حل مشکلاتشان به ما مراجعه کردند حق طلبی و خیرخواهی را مشاهده کنند.

جهانگیر در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به قضات گفت: تاکید رییس قوه قضاییه بر کاهش جمعیت کیفری و به حداقل رساندن صدور احکام حبس می باشد.

وی ادامه داد: در مواردی شخصی می تواند ظرف چند ساعت وثیقه و یا کفیل معرفی کند از معرفی او به زندان ولو برای یک روز خودداری کنید.

رئیس سازمان زندان‌ها افزود: زندانی شدن فرد ولو برای یک روز می تواند آسیب های جبران ناپذیری به خانواده وارد نماید از این رو نباید احکام حبس به عنوان اولین راهکار برای برخورد با مجرمین باشد.

در ابتدای این نشست رئیس دادگستری استان گزارش کاملی از وضعیت قضایی شهرستان دشتستان و مشکلات و مسائل مربوطه را به اطلاع نماینده رئیس قوه قضائیه رساند.