معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در طرح تحول سلامت در کنار مزایای خوب اشکالاتی نیز وجود دارد که هجمه به بیمارستان های دولتی از معایب آن است.

به گزارش مرور نیوز، محمد عبدالهی در مراسم بهره برداری بیمارستان ولایت ساری متعلق به سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه در مجموعه سپاه پاسداران دو هدف عمده که در قالب اهداف غالب راهبردی سپاه وجود دارد دنبال می شود، بیان کرد: ارتقای طب رزمی و ارتقای سلامت خانواده ها در راستای اهداف راهبردی با ایجاد ظرفیت و بسترسازی از طریق احداث بیمارستان ها و مراکز درمانی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه بخشی از منابع ساخت بیمارستان توسط سپاه هزینه شده است و با همت جهادی رئیس بیمارستان ولایت و حمایت و مشارکت بخش های مختلف استان این بیمارستان دایر شده است، افزود: در طرح تحول سلامت در کنار مزایای خوب اشکالاتی نیز وجود دارد که هجمه به بیمارستان های دولتی از معایب آن است.

عبدالهی تصریح کرد: طبیعتا نوبت دهی برای عمل های جراحی  در بیمارستان های دولتی به طول می انجامید و با توجه به اینکه نیروی انسانی در استان مازندران بیمارستان تخصصی که در آن عمل های جراحی انجام دهند وجود نداشت نیاز به این بیمارستان احساس می شد، در حال حاضر نزدیک 100 تا 150 دفترچه خدمات درمانی نیروهای مسلح در استان در اختیار دارند و ممکن است از استان های همجوار نیز به این بیمارستان مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه این بیمارستان دارای وجه تمایز نسبت به بیمارستان های دیگر است که آن رعایت موازین شرعی و انطباق شرعی جداسازی بخش زنان و مردان است، افزود: دومین وجه تمایز این بیمارستان وجود استانداردها و ضوابط علوم پزشکی و معاونت سپاه در تکریم ارباب رجوع و مراجعین است و از سپاه استان انتظار داریم تا با تلاش مضاعف برای ارتقای سطح رضایت مندی بیماران تلاش کند.

معاونت بهداشت و درمان سپاه تاکید کرد: نکته بعدی در این بیمارستان ها این است که بیمارستان ها باید مرکز عمق بخشی و فعالیت های دینی باشند و این فعالیت در آن جوشش کند، معتقدیم تعمیق باورهای دینی از بیمارستان ولایت آغاز شود و کانون عمق بخشی به مسایل دینی باشد.