مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز (۲۱ بهمن) فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، نوار ساحلی دریای خزر، دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی به صورت برف و باران همراه با کاهش دما و در بعضی ساعات وزش باد شدید ادامه دارد.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده گفت: امروز (۲۱ بهمن) فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، نوار ساحلی دریای خزر، دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی به صورت برف و باران همراه با کاهش دما و در بعضی ساعات وزش باد شدید ادامه دارد.

وی با بیان این که امروز در بخش‌هایی از جنوب شرق استان فارس، هرمزگان، جنوب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و  وزش باد شدید پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: شدت بارش امروز در نیمه غربی سواحل دریای خزر، چهارمحال و بختیاری، جنوب لرستان، شمال خراسان رضوی، مناطق مرکزی استان هرمزگان و جنوب کرمان است.

ضیائیان با اشاره به این که فردا (سه‌شنبه) به تدریج از میزان بارش در نوار غربی کاسته می‌شود، گفت: با این وجود بارش همچنان در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور ادامه دارد. بارش در جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان به صورت رگبار و رعد و برق و همراه با وزش باد شدید و کاهش دما است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: طی فردا (سه‌شنبه) در برخی مناطق مرکزی، جنوب شرق و شرق به دلیل وزش باد شدید پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست. همچنین در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب استان مرکزی بارش پراکنده گاهی همراه با وزش باد خواهیم داشت و از بعد از ظهر چهارشنبه (۲۳ بهمن) این سامانه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

ضیائیان با بیان این که طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۴ و ۲۵ بهمن) در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود و در نیمه غربی افزایش نسبی دما رخ می‌دهد، گفت: طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ بهمن) دریای خزر مواج است و امروز مرکز و غرب خلیج فارس و طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه  مرکز و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (سه‌شنبه) ابری همراه با بارش برف و وزش باد، به تدریج کاهش ابر و وزش باد شدید با حداقل دمای منفی ۳ و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۲۳ بهمن) نیز صاف همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.